Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Dagens Dubbel 23/11 Solvalla

Av Niclas Carlson - 22 november 2011 23:40

Sista V64-omgången på ett tag håller ganska bra klass. Det ser ut som att det kan bli favoritbetonat, men man vet aldrig. Nånstans smäller det, och då gäller det att vara med. DD-loppen är lite luriga, men jag har hittat en grym spik som jag tror blir svårslagen.


DD-1:

Onsdagens DD-spik hittar jag här i 4 Axelite. Han har gjort två bra lopp på raken från svåra lägen och i senaste starten avslutade han klart godkänt. Han är på väg uppåt i form, har ett bra läge och är startsnabb. Jag tror han brakar till ledningen här och att han därifrån blir ruskigt svårslagen. Kan vinna även bakifrån, men det är klart att det är lättast att vara först hela vägen. Kör så det ryker, Ove!


DD-2:

Ett lurigt treåringslopp för ston. Tipsettan går till 9 Arctic America som gjorde ett hyggligt lopp senast. Formen är som den ska och hon är definitivt med i segerstriden. 2 Red Red Red var riktigt fin vid segern senast. Hon har bra fart i sig när hon sköter sig och har ett bra läge här då hon är startsnabb. Har en bra chans om hon når spets, men Fredrik Perssons stallform är ett frågetecken. 5 Oki I Can är inte så tokig och har viss fart i sig. Kan få en fin resa här och är inte helt borta. 12 Jumble Ås gjorde en godkänd insats senast. Har ett bökigt läge, men kan avsluta ruggigt fort och är hon inte för långt bak när upploppet börjar så finns chansen.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 4 Axelite

2) 9,2,5,12


4 rader x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

M.M

23 november 2011 20:58

Grattis till din pricksäkra skräll i dd1. Synd att man inte ryggade dig.... Men det gör jag på lördag ;)

Niclas Carlson

23 november 2011 22:48

Tackar! Ibland lyckas även jag hitta en fin vinnare:)
Lördagsformen har ju varit i botten de senaste veckorna, men jag gör som alltid mitt bästa.

 
Ingen bild

Lars

23 november 2011 21:15

Snygg DD spik! Hoppas du körde en lilling med alla i andra?

Niclas Carlson

23 november 2011 22:47

Tackar!
Nej, klantig som jag är så gjorde jag inte det. Däremot blev det ett fint vinnarspel så jag gick inte helt lottlös trots allt.

 
Ingen bild

scunnert

23 november 2011 23:54

Vi kan gråta blod ihop! Motlapp med 4 mot 2,5,8,10 var också inte längt borta, liksom i lördags med 4 mot 4,7,9,10 och igår tisdag 7 mot 5,10,12 *suck*

Niclas Carlson

24 november 2011 01:23

Usch, det är ju för jävla surt....Snacka om motflyt. Men det är bara att kriga på. Snart får vi utdelning och då jäklar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards