Alla inlägg den 21 november 2011

Av Niclas Carlson - 21 november 2011 23:24

Jägersro laddar upp inför lördagens V75-omgång med att arrangera tisdagens V65- och DD-omgång. Man har fått ihop en rätt så bra omgång med en del bra hästar, kryddat med en drös danska gäster. DD-loppen ser lite småluriga ut, så här löser jag dem:


DD-1:

Ett sprinterlopp där jag ger tipsettan till 5 Nicoline Gilbak. Hon var bra senast över en distans som hon inte är van vid. Bättre distans ikväll, men spåret kan stäka till det - femte i volt är inte att leka med. Klarar hon starten och går felfritt tror jag hon har bra chans att vinna. Jag garderar dock med 1 Musical Wood som mötte bra hästar senast. Orkade inte hela vägen då, men har ett kalasläge här, och det kan vara spets och slut här. 8 Energize MS har ingen rolig rad, men är bättre än så. Har ett bra smygläge här, och med lucka i tid kan det vara en kul skräll.


DD-2:

Ytterligare ett bra lopp där jag tror att det står mellan två danskar. Tipsettan går till 11 Obelix som gjorde ett bra lopp senast men hann inte ända fram. Bästa hästen i loppet och kör bara kusken i tid denna gång så vinner han. Jag garderar dock med 5 Maigold som nu har två lopp i kroppen efter en vila. Har en visslande avslutning och är uppåt i form. Inte helt golvad.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 5,1,8

2) 11,5


6 rader x vaklfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 21 november 2011 07:16

Kalmar står som värd för måndagens begivenheter. Man har fått ihop en riktigt bra omgång med hög klass på loppen. Det ser dock ut att kunna bli rätt så favoritbetonat, men osvuret är bäst. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra lopp med flera bra hästar. Jag väljer dock att spika 2 Moon Night, som är i dunderform. Senast höll han riktigt bra från ledningen på en distans som normalt sett inte alls passar honom. Han är nu ute på rätt distans, är ruskigt startsnabb, och sitter i spets på två steg här. Sen är det bara att elda på där framme, och jag tror han visar sig vara klart bäst ikväll.


DD-2:

Även detta är ett kanonlopp, men jag spikar även här. 3 Truculent går från klarhet till klarhet, och var rent lysande senast. Han kan öppna bra, och får en bra position direkt här. Johnny Takter känner hästen väldigt väl, och jag tror han mosar allt hur lätt som helst här. Det lär inte bli nåt fantasiodds på den här dubbeln, men det får gå...


DD-systemet ser ut så här:


1) 2 Moon Night

2) 3 Truculent


1 rad x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards