Alla inlägg den 7 november 2011

Av Niclas Carlson - 7 november 2011 23:50

Tisdagens V65 och DD avgörs på Jägersro. Omgången bjuder på blandad kompott, och jag tror det ka bli ganska så bra betalt till slut för sex rätt. DD löser jag så här:


DD-1:

12 Starfighter GT är i absolut toppform och varit fin vid sina segrar. Trots att han nu möter tuffare motstånd och har ett dåligt läge så får han tipsettan av mig. Det här är en bra häst som jag tror vi får se många gånger till i Sverige. 1 Orione Spin var ute i Breeders' Crown-försök senast och det blev för tufft från ett omöjligt läge. Har ett betydligt bättre läge här och lyckas han hålla ledningen är han med och krigar om segern. 6 Energize MS har hygglig form och har ett bra läge då han är snabb ut. Trivs dock bäst med rygglopp. Kan vinna med lite flyt. 11 Ragged Robin gör comeback igen. Han har mycket hög kapacitet när han står på fyra friska ben. Kan behöva loppet i sig, men med rätt resa så kan han faktiskt vara en kul skräll.


DD-2:

5 Obelix har mött stenhårt motstånd på slutet. Är nu tillbaka mot lättare kamrater, och har fått ett perfekt spår. Han kan öpnna bra och jag tror han sitter i ledning efter 500 meter. Väl där tror jag han visar sig oslagbar och jag väljer att spika Obelix på allt ikväll.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 12,1,6,11

2) 5 Obelix


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 7 november 2011 09:16

Måndagens V65-tävlingar avgörs på Färjestad. I DD-loppen finns det egentligen inte så mycket spelbart, då jag tror det blir en riktig favoritomgång.


DD-1:

3 Monte Major är en riktig klasshäst som gjorde comeback senast. Fick ett smörlopp då och avgjorde pliktskyldigt över upploppet. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig, trivs över distansen och möter ganska överkomligt motstånd. Jag tror han är totalt stenklar och jag blir förvånad om han förlorar.


DD-2:

3 Maximillan avgjorde på bra sätt senast och såg riktigt fin ut. Möter visserligen äldre hästar nu, men jag tror att Åke får bestämma en hel del i det här loppet då jag tror att Maximillan tar ledningen. Väl där är det en toppchans och jag spikar.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 3 Monte Major

2) 3 Maximillan


1 rad x valfri insats


Lycka till

Ovido - Quiz & Flashcards