Alla inlägg den 25 november 2011

Av Niclas Carlson - 25 november 2011 00:02

Fredagens V65-och DD-omgång avgörs på Romme. En ganska så hygglig omgång som ser svår ut och jag tror det blir bra betalt för dem som hittar sex rätt. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett svårlöst långlopp över 2640 meter. Tipsettan ger jag till 3 Dexterson som galopperade bort sig i comebacken senast. Han har en hel del hyss för sig i loppen, men när han sköter sig är han riktigt bra och hans årstid kommer nu. Han är snabb ut och skulle han nå ledningen växer han en klass där. Bra chans felfri. Jag garderar dock med 9 Net som älskar kvällens distans. Formen är dock ett frågetecken och han står lite hårt inne i loppet, men felfri har han en hygglig chans. 15 Kalle Quivivra är i kanonform för dagen och har en vass avslutning. Många att runda, men det kan gå. 13 Black Francis Boy gillar också distansen och spurtade bra senast. Formen är fin och om kusken bara kör i tid denna gången har han en bra chans. 6 Frodo är stark och rejäl men hoppar gärna bort sig. Läget gör att han kan ta sig iväg felfritt och kanske t.o.m kan sno åt sig ledningen. Inte helt borta.


DD-2:

Ett bra stolopp där jag spikar 15 Arby's Amalia. Hon fick segerraden bruten senast men gjorde ett bra lopp ändå. Möter ett överkomligt motstånd här och jag tror hon är totalt överlägsen i detta gänget. Rundar allt!


DD-systemet ser ut så här:


1) 3,9,15,13,6

2) 15 Arby's Amalia


5 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards