Alla inlägg den 16 november 2011

Av Niclas Carlson - 16 november 2011 23:32

Peab-travet i Boden står som värd för torsdagens V65 och DD. Det är bra klass på loppen, och känslan är att det inte blir helt lätt att hitta sex rätt. DD-loppen ser småluriga ut, och trots att det vimlar av för mig okända finska gäster gör jag ett försök ändå.


DD-1:

9 Bart Sjöhammar gjorde ett bra lopp senast och var nära segern. Han är i bra form, och från det här läget lär han få en bra position. Går väl allra bäst i spets, men går bra bakifrån också, och jag tror att han avgör det här rätt så enkelt till slut. Jag chansspikar och håller alla tummar som finns...


DD-2:

Ett bra långlopp där jag tror det står mellan två finska gäster. 5 Callas Alexis är i bra form och har visat att han fixar distansen. Kan få en bra resa här och är med och gör upp om segern. 10 Skyhill Samba är även han i toppform och var bra näst senast då han slog just Callas Alexis. Har en ruskig speed och gillar distansen. Med i striden igen. Jag plockar även med en rolig skräll, i form av 13 Love Above som var bra i sin comeback senast. Han älskar distansen och är van vid tuffare motstånd. Med en smygresa i rätt ryggar kanske han kan gå att lura först över linjen?


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 9 Bart Sjöhammar

2) 5,10,13


3 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 16 november 2011 00:40

Då var det onsdag igen, och återigen dags för Solvalla. Vi bjuds på en riktig toppomgång med idel bra lopp med topphästar. Det är bara att gratulera Solvalla till att få ihop så bra startfält så här års.


DD-loppen håller toppklass dem också. Så här löser jag dem loppen:


DD-1:

Tipsettan går till 11 Miss Shape som gjorde en bar insats senast i Oaks. Hon har hela tiden visat sig tillhöra kulltoppen, och lär visa det ikväll igen. Hon går bra bakifrån, och kan speeda ner allt till slut. 7 Princess View fick ett fint lopp senast men kunde inte hota Vincennes. Kan öppna snabbt och bör på så sätt kunna hitta en bra position direkt. Är med i segerstriden. 6 Polly Frontline är som en blixt från start och lär dyka till spets här. Har klar chans att hålla undan i så fall. 9 Loulou Bob vek ner sig från spets senast. Går bättre bakifrån och är en kul outsider här.


DD-2:

Här kommer då DD-spiken, i form av 3 Global Money. Han fick ett tungt lopp i dödens senast, men var ändå bara en halv längd efter Kadett CD. Bör få en hygglig position här och har fart och form för seger. Då jag tyckte att Kadett CD såg lite sliten efter senaste starten, tror jag att Global Money har toppchans att vinna här, och jag spikar på allt!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 11,7,6,9

2) 3 Global Money


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards