Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

V75 Jägersro 26/7 Hugo Åbergs Memorial

Av Niclas Carlson - 25 juli 2011 18:55

Jägersro har dukat upp till fest på tisdagen. Man kör en extra V75-omgång med Hugo Åbergs Memorial som kvällens absoluta clou.

Jag hinner inte skriva en hel analys av loppen, men jag lägger upp min rank och ett systemförslag i alla fall:


1) 6, 5, 1, 12, 8, 4, 9, 11, 7, 10, 3

2) 3, 4, 2, 6, 5, 10, 11, 12, 7, 1, 8

3) 3, 6, 4, 5, 7, 11, 10, 1, 8, 2, 12, 9

4) 10, 4, 6, 7, 5, 2, 3, 8, 9, 1

5) 9, 1, 6, 11, 15, 2, 10, 14, 12, 8, 5, 13, 3, 4, 7

6) 2, 4, 9, 5, 1, 7, 8, 3, 10

7) 6, 10, 2, 1, 13, 11, 9, 7, 4, 5, 8, 3, 12, 14


Systemförslaget:


1) Alla 11 startande

2) 3,4,2,6,5,10 (11-12)

3) 3 Obelix (6-4)

4) 10 Deuxieme Picsous (4-6)

5) 9 Jasmine Broline (1-6)

6) 2,4,9 (5-1)

7) 6,10,2 (1-13)


594 rader = 297 kronor


Kort om spikarna:


Obelix (V75-3) är i kanonform och avgjorde på ett bra sätt senast. Han är hygglig från start och bör kunna hitta en bra position. Har en vass avslutning och jag tror han speedar ner allt över upploppet.


Deuxieme Picsous (V75-4) är även han i bra form och fick helt enkelt stryk av en bättre häst senast. Har ett tråkigt läge här, men en ruskig spurt och jag tror han speedar ner alla över upploppet.


Jasmine Broline (V75-5) är i kanonslag och var bra senast. Fick stryk av en topphäst då men gjorde en bra insats ändå. Hon är rätt så tuff och tål elaka upplägg, och jag tror hon visar sig klart starkast av alla här.


Lycka till!

V75
 
 
Ingen bild

Stefan

26 juli 2011 10:43

Intressant kupong! Tror du Obelix rår på Truculent? Deuxieme Picsous rankar jag också först, men vågar inte plocka bort Nadir Kronos. Jasmine Broline chansspikar jag också nu efter strykningen på The Editor.
Och slutligen, ingen Trade East?

Niclas Carlson

26 juli 2011 11:11

Tjena Stefan!
Visst ser det intressant ut:) Jag tar dem i tur och ordning:
Obelix är riktigt bra och jag tror han visar sig från sin allra bästa sida ikväll. Truculent är en riktigt bra häst också, men jag tror inte han rår på Obelix ikväll.
Jasmine Broline borde vara stenklar. Stark och tuff, samtidigt som jag tycker att Svanstedt inte har full form på stallet. En rad dåliga prestationer under helgen på Axevalla, så jag tror på toppchans för Jasmine.
Trade East är en kanon och han var riktigt fin senast. Men jag tror inte han står distans ikväll. Jag vet att han haft problem med 2640 tidigare, därför ser jag 3140 som ett stort problem och jag tror han får svårt ikväll.
Lycka till!

 
Ingen bild

Sam

26 juli 2011 20:02

Grattis till Obelix, hoppas du lirade lite. Synd att du inte hade med Neslim, återigen, tar du med dina reserver vinner du 365 dagar om året :)
Sprack också i avd 2. Hade spikat Svanen, men hade tagit med 12 om jag garderat. Surt.
Nu har jag samma spik som du i avd 4 och sedan en spik på Conrads Linsan. Vi får jobba in 6 rätt. Kan ge hyggligt då vår gemensamma spik är tredjehandare.

Niclas Carlson

27 juli 2011 09:07

Jodå, visst hade jag lirat Obelix.
Det är det vanliga med reserverna, man hamnar lite snett på dem. Men så är det, bara att ta nya tag...

 
Ingen bild

Sam

26 juli 2011 22:39

Så svårt tycker jag inte att det var. Låter kaxigt men alla skrällar fanns med högt uppe på min rank. Hade t.o.m tänkt spika Nash As, Growup och gå kort med 5-10 i Åbergs. Men alltid är det spikarna man faller på.
Satte åtminstone Dagens Dubbel. 5-10 mot en drös hästar (bl.a. nummer 13 som gett mycket). 12 kombinationer.
Hoppas som sagt att du lirade Obelix så tar vi jackpoten på lördag.

Niclas Carlson

27 juli 2011 09:06

Sam, det beror på hur man ser på det. Men för att man ska sätta denna raden måste man ha en rätt så stor plånbok redan innan. Sen att säga att man tänkte spika den och den i efterhand ger ingenting.. Och nr 13 i DD-2 var väl storfavoriten Trade East om jag inte är helt ute och cyklar?

 
Ingen bild

Stefan

26 juli 2011 23:38

Snygt med Obelix! Var själv rent åt helvete i rankningen. Var dock ganska säker på att Lavec Kronos skulle sätta dit den (igen). Vann lite mer än 3000 på vinnare och tvilling. Satt fint efter en låååång svacka. Nya tag!

Niclas Carlson

27 juli 2011 09:04

ja, Obelix satt fint, men resten var inget att hurra över....Grattis till ett snyggt lir på Lavec Kronos, bra jobbat! Ja, nu tar vi nya tag igen:)

 
Ingen bild

Sam

30 juli 2011 01:21

12 i DD-2 :)
Absolut, lönar sig inte att säga att man tänkt spika den och den. Men Nash As och Growup var hästarna med bäst kapacitet i sina lopp (enligt mig). Sedan spikade du ju själv Obelix. 3 mycket streckvärda spikar.
Det jag menar är att jag inte tycker att raden var så svår att den skulle ge jackpot på 7 rätt. Tycker exempelvis att Axevallas v75a var mycket svårare att lösa, och den gav "bara" någon miljon.

Niclas Carlson

30 juli 2011 09:51

Nej, om man ser vilka hästar som vinner, så är det ju inga okända. Därför känns raden inte så svår, men om man ser på hur det var streckat i loppen så kan man förstå det. Men de pengarna tar vi åt oss idag istället:)
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards