Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

V65 Forus 3/7

Av Niclas Carlson - 2 juli 2011 19:30

Söndagens V65-omgång avgörs i Norge, närmare bestämt på Forus. Det är dags för årets Forus Open, ett lopp som tyvärr blivit lite rumphugget efter tre strykningar. Omgången ser inte så jättesvår ut, och det finns en viss risk att det kan bli ganska så låg utdelning.


V65-1:

3 Finders Keepers bör ha en straffspark här, och han gick klart godkänt senast. Han har dock inte vunnit i år än, och jag plockar med Bo Westergaards duo 5 Navy Seal US och 4 I'm Simonis Molar. Navy Seal US har kapacitet för att vinna, men har inte alls fått till det i år. I'm Simonis Molar har knallform, men möter nu tuffare motstånd. Inte helt borta ändå.

Rank: 3, 5, 4, 8, 2, 6, 9, 7, 1


V65-2:

1 Winmecredit kommer med goda vitsord, och det kan vara Frode Hamres nya stjärna. Han har dock innerspår och jag vet inte så mycket om honom, därför plockar jag med några till. 8 Lamborgini BS har toppform men ett tråkigt läge. Hittar han en hygglig position kan han utmana. 10 Thai Olympic har fart för seger, men läget kan ställa till det. 5 Highfive Kemp har bra form och kan överraska.

Rank: 1, 8, 10, 5, 2, 4, 12, 7, 9, 11, 6, 3


V65-3:

3 Hitchcock har bra fart i sig. Har varit ifrån ett tag, men ska vara riktigt fin i träning. Läget gör att han har bra chans att ta ledningen, för han är riktigt startsnabb. Väl där tror jag han blir svårslagen och jag chansspikar.

Rank: 3, 5, 2, 4, 1, 7, 11, 8, 10, 6, 9


V65-4:

3 Select Yankee har varit svår att få igång i år, men verkar ha vaknat till liv nu. Tog en knapp seger senast, och bör gå framåt med det loppet i sig. Har ett kanonläge här då han är snabb ut, bra chans om han når spets. 5 Orali gjorde ett suveränt lopp senast, trots dubbla galopper. Hade nog vunnit om han inte galopperat på upploppet. Kapacitet för att vinna. 1 Trinite Des Vals var ruskigt fin på Solvalla senast och imponerade stort. Innerspåret kan dock bli en fälla, men hittar hon bara fritt så är hon med i striden. 6 Glideable Volo gjorde ett vasst lopp senast och kan överraska.

Rank: 3, 5, 1, 6, 4, 8, 7, 10, 9, 2


V65-5, Forus Open:

10 Rapide Lebel var riktigt bra i Elitloppet och vann Kymi GP i bländande stil senast. Det finns inget som talar mot honom här och jag tror han rundar allt hur lätt som helst. Dagens klaraste spik!

Rank: 10, 9, 2, 7, 3, 5, 1


V65-6:

10 Pedrito Du Valon flög fram över upploppet på Bjerke för tre starter sen, blev sen bortkörd i Harpers och senast vet jag inte vad som hände. Har dock kapacitet för att runda allt och om man bara kör med insidan av huvudet denna gång kan det bli seger. 11 Quito De La Creuse blev grovt bortkörd i Harpers näst senast. Vann efter det i Frankrike, och om kusken bara fattar hur han ska köra så kan det vara vinnaren. 15 Laughing Stock är i toppform och gillar distansen. Krigar om segern. 14 Prince De Montfort fungerar bra med en sulky bakom sig också, och är i bra form. Kan spurta rysligt vasst och ska med på lappen. 3 Nash As ville inte vara med senast. Har kapacitet för att vinna och är med i striden felfri.

Rank: 10, 11, 15, 14, 3, 6, 5, 7, 4, 12, 8, 13, 2, 1


Systemet ser ut så här:


1) 3,5,4 (8-2)

2) 1,8,10,5 (2-4)

3) 3 Hitchcock (5-2)

4) 3,5,1,6 (4-8)

5) 10 Rapide Lebel (9-2)

6) 10,11,15,14,3 (6-5)


240 rader

Lycka till!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards