Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Niclas Carlson - 24 oktober 2010 18:31

Ni som följt med i mina tips vet att jag gillar Västerbo Offspring. Han startade så sent som igår på V75 med hygglig chans. Tyvärr hände nåt med hästen under loppet och han kunde knappt ta sig från banan. När man slutligen kom in i stallet skickades hästen direkt till röntgen, där man kunde konstatera en spricka i ena kotbenet. Då man inte kunde garantera att hästen skulle kunna få ett drägligt liv efter en eventuell operation, beslutades det att avliva hästen.

Jag vill bara säga att jag lider med alla inblandande runt hästen....

Av Niclas Carlson - 24 oktober 2010 18:25

Två rätt idag, men eftersom jag inte hade nån större koll på hästarna idag, så är jag inte alltför besviken ändå. Två vinnare fanns dessutom som reserver....

Kort om dagens spikar:

Tapfer (V65-5) valde att köra på innerspår, och hamnade därför i fjärde inner. Kom ut i andraspår med 600 kvar, och letade sen efter lucka. Den kom aldrig, utan han satt fast i andraspår resten av loppet, men såg inte ut att ha nåt sparat. Dålig.

Regent Royal (V65-6) kördes fram i dödens efter ett knappt varv. Gick ner i rygg på ledaren med varvet kvar när tempot trissades upp rejält. Hängde med hyggligt och såg segerfarlig ut 500 kvar. Men de förhoppningarna grusades rejält runt sista kurvan då han började visa trötthetstecken. Fullföljde dock loppet på ett hyfsat sätt och blev tvåa till slut....


Nu har jag grävt ner mig tillräckligt, från och med nu är det uppåt som gäller!

V65
Av Niclas Carlson - 24 oktober 2010 00:20

Söndagens V65-omgång körs i Skellefteå, och normalt sett så skulle jag bara backa ur för att jag inte har nån koll. Det har jag inte idag heller, men med tanke på hur det har sett ut den senaste tiden med tipsen, så kan det ju bara inte bli sämre. Därför blir det i alla fall ett systemförslag....


Systemet ser ut så här:


1) 1,5,7,9 (8-3)

2) 3,6,8,9 (10-2)

3) 2,10,11,12 (5-8)

4) 6,9,10 (15-13)

5) 9 Tapfer (10-4)

6) 14 Regent Royal (15-9)


192 rader


Kort om spikarna:

Tapfer (V65-5) har kanonform, och har sett fin ut på slutet. Går bra bakifrån, och ska ha bra chans att vinna här.

Regent Royal (V65-6) har gjort tre starter efter ett långt uppehåll, och borde vara segermogen nu. Passande förutsättningar nu, och ska ses med bra chans.


Lycka till!

V65
Ovido - Quiz & Flashcards