Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Västerbo Offspring

Av Niclas Carlson - 24 oktober 2010 18:31

Ni som följt med i mina tips vet att jag gillar Västerbo Offspring. Han startade så sent som igår på V75 med hygglig chans. Tyvärr hände nåt med hästen under loppet och han kunde knappt ta sig från banan. När man slutligen kom in i stallet skickades hästen direkt till röntgen, där man kunde konstatera en spricka i ena kotbenet. Då man inte kunde garantera att hästen skulle kunna få ett drägligt liv efter en eventuell operation, beslutades det att avliva hästen.

Jag vill bara säga att jag lider med alla inblandande runt hästen....

 
 
Ingen bild

tony

24 oktober 2010 20:50

Fasen de var riktigt jäkligt :o(

Niclas Carlson

24 oktober 2010 21:14

Ja, riktigt sorgligt...

 
Ingen bild

Thomas

1 november 2010 17:47

Tack Niclas!!!!!! för värmade ord........
Fruktansvärt tomt att förlora en häst som för tio månader sen kom in i mitt liv, efter två dödsfall(far och morfar) samt jobbig skillsmässa, Han kom, sågs ,segrade 10ggr!!! sprang in 349.000 på denna tid, nu blev det aldrig den efterlängtade finalen på Gävle som han kvalade in till på Hagmyren:-( Nu litar jag till att mina vänner Kia Wiik (El sueco) och Björn Persson (Parkin) håller fanan högt för Västerbo offspring.......... Tack för en bra tipssida!!!!
Hälsn Thomas ägare till V. offspring

Niclas Carlson

1 november 2010 18:02

Usch, ingen rolig period du har haft. Strongt att stå upp!
Han var ju grymt bra och hade mycket ojort på banan. Läste att du precis köpt in Lucy Hill. Får önska dig lycka till med henne!
Tack för dina fina ord också! Det värmer mig också:)
Ha det så gott, så hörs vi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Skapa flashcards