Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Niclas Carlson - 13 oktober 2010 21:45

Fyra rätt blev det idag, men vad hjälpte det då det återigen blev jackpot.

Kort om kvällens spikar:

Skully Gully (V64-1) ar inte i närheten av att ta ledningen, utan hittade andra ytter. Värsta motbudet Bring Me Luck US fick ledningen och såg stenklar ut runt sista kurvan, men över upplopet visade Skully Gully sitt rätta jag och flög förbi. Tiden hyfsade 09,7/1140a.

Kouros Broline (V64-2) blev struken efter en dålig värmning. Spik blev istället Vampyrenne. Han trampade iväg i rätt gångart den första biten, men efter 150 meter kom galoppen och han var sen borta.


Som ni har märkt så kämpar jag i en enorm uppförsbacke, och jag kan bara hoppas att den snart tar slut. Jag fortsätter dock, envis som en åsna. Så länge jag har kvar alla er goa läsare, så tänker jag fortsätta att komma med tips. Men nu måste jag börja leverera!

V64
Av Niclas Carlson - 13 oktober 2010 00:45

Då var det onsdag igen, och dags för V64 på Solvalla. Det är jackpot ikväll igen, och jag hoppas vara en av dem som tar del av pengarna ikväll...


V64-1 är en supersprint (1140a), och jag inleder med en chansspik. 2 Skully Gully har inte varit som bäst i år, men visade gryende form under Åby Stora Pris-loppen. Vräkte sig i galopp senast. Jag tror hon är snabbare från start än 1 Bring Me Luck US, och då det bara är ett drygt varv att köra, så tror jag att hon kommer hålla undan. Vill man gardera, så är just 1 Bring Me Luck US klar andrahäst. Hon är i bra form, men jag tror som sagt att hon hamnar i rygg på Skully Gully, och därmed får hon inrikta sig på andrapriset. 8 Bob Hope har inget roligt läge, men är startsnabb och kan få en bra position. Gjorde en fin comeback senast och han är ett platsbud här.

Rank: 2, 1, 8, 5, 3, 6, 4, 7


I V64-2 ger jag tipset till 6 Kouros Broline. Han är i bra form, och är ganska så snabb ut. Jag tror att han kommer till ledningen här, och därifrån ska han ha bra chans att vinna loppet. Jag väljer att spika honom....Vill man ha fler streck så är 2 Vampyrenne i bra form. Klarar han bara spåret, så kommer han att bjuda upp till strid, men jag tror inte att han rår på Kouros Broline. 1 Energetic Sign är inte så tokig och har ett bra läge. Kan lifta med till en plats.

Rank: 6, 2, 1, 11, 8, 14, 15, 3, 4, 13, 9, 10, 7, 12, 5


I V64-3 får 1 Dashing Tooma agera tipsetta. Hon avslutade hyggligt senast och visade att formen är bibehållen. Hon har visat att hon har bra fart för klassen, men har lite svårt att gå felfritt, särskilt från öppna spår bakom bilen. Därför får det bli ett streck till i loppet, och det sitter på 2 Pepita Zet. Hon flög fram över upploppet senast och hann fram i god tid innan linjen. Hon har ett bra läge här, och ska kunna vara med i striden.

Rank: 1, 2, 4, 9, 11, 5, 10, 12, 7, 3, 8, 6


I V64-4 får 14 Global Jewel tipsettan. Hon har fått en kortare vila för att försöka hitta tillbaka till formen från i våras/försommaren då hon var riktigt bra. Har en otrolig speed som kan bära långt om hon får rätt lopp. 7 Karma har även hon pausat en stund. Hon är snabb ut och skulle hon komma till ledningen så är hon tillräckligt bra att kunna hålla undan. 6 Popover Hanover gjorde comeback senast, men gjorde inget större väsen av sig då. Har hygglig kapacitet, och kan vara en skräll att se upp med, då hon nu fått ett bra läge. 9 Anja AE har hyfsad form, och har ett fint smygläge här. Har en vass speed, och med lite tur på vägen så kan det räcka till seger. 13 Dora East har formen på topp, och stod för en lysande insats näst senast. Kanske är bäst i ledningen, men i nuvarande form kan det funka även bakifrån. 11 Carmenere har inte fått till det alls i år, men har hög kapacitet och är i hyfsad form. Kan vara farlig att räkna bort!

Rank: 14, 7, 6, 9, 13, 11, 15, 12, 1, 8, 2, 5, 10, 4, 3


I V64-5 ger jag tipsettan till 4 Cayenne Käbb som var riktigt bra senast. Höll ledningen med lätthet och vann ganska så säkert till slut. Såg fin ut och borde ha bra chans att ta ledningen här också. Farlig med nuvarande form. 5 Treecko är i bra form, och har en otroligt vass avslutning. Med rätt resa så blir han farlig över upploppet. 7 Vip Star är bra i ordning, och gör oftast bra lopp. Han var fin senast och han ska inte nonchaleras. 8 ASA Royal Tail gjorde ett bra lopp senast och visade att formen är där. Krångligt läge, men är ändå inte helt borta.

Rank: 4, 5, 7, 8, 6, 3, 1, 10, 9, 2, 12, 11


V64-6 är "Fyra kilometer", ett riktigt styrkeprov. Tipsettan går till 14 To Be Sir som är i bra form och älskar distansen. Han har en vass speed att tillgå om han får ett rygglopp, men kan också tugga ner dem den tunga vägen. 13 Travelling Man fick ett perfekt lopp senast och avgjorde kort före mål. Klarar distansen, men behöver nog ett rygglopp hela vägen för att vara som vassast. 1 Ypsilon Boko skuttar och far, men har en jäkla vinnargnista. Han lever på sin styrka, och kanske kan hålla undan från ledningen? Formen är fortsatt på topp i alla fall. 9 Roadshow har inte sett fräsch ut i de två senaste loppen. Han har lätt för att galoppera, men felfri kan han krossa alla här utan problem. 12 Kick Party står hårt inne i loppet, men gillar distansen, och skulle han kunna hänga med i ryggar till 300 kvar så kan han avsluta riktigt vasst. En kul idé som kan betala sig bra.

Rank: 14, 13, 1, 9, 12, 5, 6, 11, 7, 15, 2, 8, 10, 4


Systemet ser ut så här:


1) 2 Skully Gully (1-8)

2) 6 Kouros Broline (2-1)

3) 1,2 (4-9)

4) 14,7,6,9,13,11 (15-12)

5) 4,5,7,8 (6-3)

6) 14,13,1,9,12 (5-6)


240 rader

Lycka till!

V64
Ovido - Quiz & Flashcards