Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

V64 Solvalla 19/5

Av Niclas Carlson - 18 maj 2010 23:35

Onsdagar betyder ju V64, och det bjuds på fina tävlingar under kvällen. Många fina hästar som kommer ut, men loppen känns lite ihåliga. Det är lite för stor klasskillnad tycker jag. Men nu tar vi vad som bjuds och så gör vi nåt bra av det:)


Bästa spiken i omgången kommer redan i V64-1. 3 Kaffir Face har utvecklats nåt helt enormt under vintern/våren, och har imponerat rejält i de senaste starterna. Ingenting tyder på att det ska vara annorlunda nu, och jag spikar som sagt. han får dock inte ha nån dålig dag, då det finns tre hästar som kan utmana. De är i tur och ordning 4 Kadett C.D (som var lysande senast), 6 Amour Rapide (hög kapacitet, har dock varit borta i fyra månader) och 8 Top Dreamcatcher (gått bra på slutet, superskräll). Men som sagt, normalt sett så vinner Kaffir Face det här.

Rank: 3, 4, 6, 8, 10, 7, 1, 2, 9, 5


V64-2 ser 4 Staro Dixieland som favorit. Visst kan det vara en bra häst, men bara fyra starter,första över 2640, och tufft motstånd gör att jag tar bort honpm helt. Jag tror istället på 14 Västerbo Offspring, som galopperade bort en klar seger på V75 sist (Jerka Tilly vann). Nu laddar Bergh för revansch, och det ser ut som en bra chans. Motbuden är kamraterna på tillägg, 13 Zelleck Boko som gått bra utan att få vinna, kan vara dags nu, och 12 Igloo Skift som har bra kapacitet även han. De här tre höjer sig över mängden, vill man ha med nån på startvolten tar man med 1 Saston som verkar trivas över lång distans, fransman som han är, och 7 Pitch Command som kanske kan spetsa?

Rank: 14, 13, 12, 1, 7, 4, 8, 2, 15, 5, 6, 3, 9, 11, 10


Vårfavoriten för treåriga ston, och det här är ett fint lopp det med. 3 Popcorn Lavec får tipset, jag tror att Svanstedt kör till ledning och stannar där. 1 Knowledge Face gick bra i Danmark i den senaste starten, kan hon hålla ledningen kan hon vara vinnaren. 9 Domino Sund visade full form sist som tvåa bakom Prada Pellini, kan få ett bra lopp här. 5 Mahagony kanske är bästa hästen, men gör årsdebut, därför halkar hon ner några snäpp här. 10 Helen Roc och 2 Amalfi Boko kan också vara med och hugga....

Rank: 3, 1, 9, 5, 10, 2, 4, 6, 8, 11


i V64-4 så kommer 15 Bamse Gema att bli dunderfavorit. Med all rätt tycker jag, det är klart bästa hästen. Men, han har många att runda och 1 Viduka Boko säljer sig dyrt från spets. 7 Kansas Rock viskades det om lite sist, då hade han för långt fram, nu kommer han nog bättre till och kan vara en luring. 10 B.W.T Warrior har hög kapacitet och får han en fin resa från sitt bakspår kan han bli tung till slut. Dessa fyra är nog de som har chans att vinna loppet....

Rank: 15, 1, 7, 10, 6, 5, 14, 13, 2, 3, 4, 12, 9, 8, 11


Solvallaserien för fyraåringar, och fina hästar återigen. Här ska jag dela ut en karamell att suga på - 12 Schwerin Boko får tipset...Han var, liksom flera i det här loppet, ute i kval till Kungapokalen senast, hade lite otur, och blev "bara" sexa (Juggle Face vann). Denna gången kan han fälla allt efter antingen en riktig urblåsare sista 700, eller med ett rygglopp och attack 350 kvar. Motbud finns men dem är inte så många ändå. 9 Hell Of A Kemp fick ett tungt lopp i dödens och orkade inte hela vägen hem (Dream Director vann). Här kan han få slippa dödens, och ta ned dem över upploppet. 11 Caddie Eagle närmar sig formen och det kan räcka redan nu. Övriga känns inte så heta....

Rank: 12, 9, 11, 4, 5, 1, 2, 7, 10, 8, 3, 6


Ett stolopp avslutar V64-omgången, och här blir 14 Frillan Filiokus motiverad favorit. Hon har ett bra läge, och är kraftigt kuskförstärkt. Hon kan få en bra start och sitta långt framme direkt, och då är det toppchans. Jag spikar på det "vanliga" systemet. Motbuden är i första hand 12 Shakira Trot, som alltid gör starka lopp och snart är värd en seger. 13 High Hope Face kan bli farlig med rygglopp. 8 Global Jewel har fin kapacitet och 11 Staro America kan vara en rysare....

Rank: 14, 12, 13, 8, 11, 10, 9, 1, 6, 4, 7, 2, 15, 3, 5


Utdelningen känns som att den kan bli allt mellan 200-5000:- så jag föredrar att spela V6....

Lycka till.

V64
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards