Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Sammanfattning V65 Axevalla 18/5

Av Niclas Carlson - 18 maj 2010 22:04

Det var regnigt och skitigt på Axevalla ikväll, likväl fick vi se några prestationer som kan bära långt.

Son vanligt börjar vi från början med V65-1, där 1 Lovely Conch försvarade innerspåret och ledningen mot 4 M.T Cherokee, som därmed fick vandra i dödens. Svanstedt tryckte gasen i botten när det återstod 600 meter, fick direkt grepp på ledarinnan och satt i ledning drygt 150 meter senare. Men travet stämde inte riktigt för hästen idag, och 7 Giddman blev ordentligt närgången runt sista kurvan. I rygg på denne satt 2 Min Narkissos, som in på upploppet gick ut till attack. Även denne travade som en kråka, men lyckades hålla sig i trav och satte dit huvudet först.


I V65-2 flög 7 Opal Simoni till ledning och fick bestämma riktigt rejält. Varvet gick inte snabbare än 19, och allt såg ut som att det skulle bli en lätt seger. I sjätte ytter satt 11 Noble Conch och väntade på att 8 Dr Dreamcatcher skulle ge sig iväg. När denne väl gjorde det ca 600 meter före mål hände absolut ingenting. 11 Noble Conch gick till egen attack i sista kurvan, och formligen flög fram över upploppet. 7 Opal Simoni orkade inte stå emot, och 11 Noble Conch vann med en säker längd. Klockorna visade runt 09,5/sista 400...Imponerande.


4 Lord Rocket var stor favorit i V65-3, men han själv var inte alls på humör idag utan vräkte sig i galopp redan innan bilen släppte fältet. Till spets stack 2 Conchita Exclusive, och där stannade hon hela vägen in i mål. Ingen skugga över vinnaren som gjorde det bra, men motståndet var rätt så skralt.


V65-4 och här fick vi se en utdragen spetskörning mellan 1 Tropical Storm och 4 Barbies Boy. Den senare gick för drivning men kom aldrig till ledning, trots detta öppnades första 500 efter enkla 17,0. 4 Barbies Boy hade gjort ditt 700 meter före mål, och man kan sätta ett stort frågetecken runt den styrningen. 1 Tropical Storm däremot stred tappert hela vägen, men fick kort före mål släppa 7 Princess Qbin före sig. Princess Qbin serverades en fin resa i tredje ytter, och lyckades ta sig förbi kort före mål. Tropical Storm hade varit borta ett tag innan detta loppet, han bör gå framåt och ska absolut passas i nästa start!


7 Super G. var klar favorit i femte avdelningen, och han flög till spets från sjundespåret. Väl där fick han bestämma tempot men när det var dags att avgöra så var det tomt i tanken. 10 livi dancer gick riktigt fort genom slutkurvan men farten ebbade ut över det långa upploppet. Längst ut kom 5 Practical Joke, som suttit sist utvändigt hela loppet, med en makalös spurt och hann dit kort före mål. 4 Lewis Shadow gjorde det bra från tredje inner och blev tvåa.


V65-6 och här vann bästa hästen, 2 Zvetlana Boko. Hon tog sig till ledning efter 300 meter, fick direkt 10 Oma Y. över sig, var väldigt nära att galoppera, men klarade det och behöll ledningen. 6 Fly High Kemp tryckte gasen i botten 600 meter före mål, och när 2 Zvetlana Boko tappade aktionen för en liten stund, så fick Fly High kemp greppet. men på nåt sätt höll sig Zvetlana Boko i trav, tog tillbaka kommandot, och sen var hoin aldrig i fara. 14 SHT's Playmate fick en fin resa i tredje ytter, men agerade stinglöst idag.


Nu till bortförklaringarna....Lord Rocket galopperade direkt i starten, där fick vi aldrig se vad han kunde idag. Jag var rätt ute på Princess Qbin och Practical Joke, även om mina förmodade löpningsförlopp var totalt fel. Zvetlana Boko däremot var jag helt ute och cyklade på, jag trodde inte alls på henne. Det ber jag om ursäkt för.


Jag tar nya tag, om en stund ligger det tips ute till V64 imorgon....

V65
 
 
Ingen bild

underbarnet

19 maj 2010 20:38

tyckte oma y skulle kunna bättre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards