Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

V64 Solvalla 23/2

Av Niclas Carlson - 23 februari 2011 02:30

Onsdagens V64 avgörs som vanligt på Solvalla. Omgången håller ganska så bra klass, och det ser lite smålurigt ut. Svårt att spekulera i utdelningen, men visst finns det alltid risk för en låg sådan när det är onsdag...


V64-1 är ett sprinterlopp och tipsettan här går till 3 Target Player som avslutade helt ok över upploppet senast. Gick bakifrån då, och såg pigg ut. Har ett kanonläge över sin favoritdistans här och han är sylvass från start. Tar ledningen om Per Lennartsson vill och jag hoppas verkligen att han körs i ledningen denna gång. Bra vinstchans i så fall. Han är dock inte helt att lita på vad det gäller moralen den sista biten, därför streckar jag två till. 1 Steel Pepper galopperade kort efter start senast. Kördes sen invändigt och satt fast med allt sparat. Knepigt läge här då han knappast kan försvara innerspåret, men hittar han ut så är han med i segerstriden. 4 Fraternity Party var bra senast. Satt i fjärde ytter, gick iväg i tredjespår med 700 kvar och fick göra allt själv. Kopplade greppet med 100 meter kvar och såg riktigt fin ut. Är i bra form och med en passande resa kan han vara först över linjen.

Rank: 3, 1, 4, 7, 9, 2, 6, 5, 8


Även V64-2 är ett sprinterlopp och här får 3 Dash Boy tipsettan. Han var riktigt vass och fin näst senast då han med lätthet försvarade innerspåret och drog i hårt tempo. Gick undan i bra stil och vann rätt så enkelt. Senast öppnade han lite sämre och fick finna sig i att hamna i tredje inner. Kom fram i rygg på ledaren i utgången av sista kurvan, och störtdök när han fick en invändig lucka med 20 meter kvar. Är som sagt snabb från start, och ska räknas mycket tidigt. 6 Powee E flög till ledning senast. Fick sig en tryckare efter 400 meter och blev väldigt het efter det. Låg på alldeles för mycket och med 150 meter kvar var han slagen. Håller han sig lugn här så är han med i segerstriden. 8 Oktan Simoni var riktigt bra näst senast. Kördes då fram i dödens med 1300 var och kopplade greppet på ledaren med 150 kvar. Lyckades sen hålla undan med knapp marginal. Senast var det samma visa igen, fram i dödens med 1300 kvar. Lade då stenhård press på ledaren med 600 kvar, men tröttnade den sista biten. Är i bra form och med ett lite lugnare lopp här så kan han vara en rolig överraskning.

Rank: 3, 6, 8, 2, 5, 4, 9, 10, 1, 11, 12


V64-3 är ett fint treåringslopp, med många som kommer tillhöra kulltoppen. Tipsettan går till startsnabba 3 Berlusconi, som fick ge sig motvilligt från ledningen senast. Han tar ledningen här igen och kan hålla undan denna gång. 5 Lady Best Memory var den som slog Berlusconi senast och det efter en fin resa i rygg på honom. Fick en perfekt lucka med 200 kvar och tog sig förbi kort före mål. Kan vinna igen. 2 Monique Vox fick en resa i tredje inner mot de redan nämnda hästarna senast och fick en sen lucka. Störtdök till tredjepriset och såg fin ut. Långt framme igen. 4 Loulou Bob fick en fin resa i rygg på ledande/vinnande I Me Mine senast och hakade på godkänt. Kan få en fin resa igen och är inte helt borta. 9 Alfas Diamond avslutade bra senast men hade alldeles för långt fram. Är en bra häst i grunden och med i segerstriden igen. 6 Fox Valley Helena gör Sverigedebut här. Vann några lopp i bra stil i USA förra året, och trots att hon inte har startat på ett tag så kan hon dyka upp i segerstriden.

Rank: 3, 5, 2, 4, 9, 6, 11, 8, 7, 10, 1


I V64-4 går tipsettan till 6 BWT Firefox som imponerade stort senast. Kördes till ledning efter 500 meter och fick sen press under sista varvet. Försvarade sig bra och stack undan till en löjligt överlägsen seger över upploppet. Det såg ut som att hon kan öppna rätt så bra och får hon ledningen kan loppet vara över tidigt. 13 Alvena O'Hara satt i sjätte ytter senast med varvet kvar. Fick fin draghjälp sista 800 och gick till attack i femtespår i utgången av sista kurvan. Flög fram över upploppet och avgjorde kort före mål i bra stil. Med det hon visade då så är hon med i segerstriden igen. 12 Global Mix fick öppna tufft senast. Kördes fram till ledning efter 700 meter och höll sen bra fart. Försökte att rycka undan sista 200 men fick ge sig med 20 meter kvar mot en raketspurtande Elindra Sånna. Ska räknas tidigt igen. 7 Härleds Cider avslutade vasst senast i samma lopp som Global Mix. Kan bjudas på en fin resa här och är inte helt borta. 1 Goa Life är obesgerad efter två starter. Båda segrarna har tagits efter invändiga lopp och vassa avslutningar. Kan inte öppna och risken finns att det blir en invändig resa igen. Får hon lucka kan hon avsluta rappt.

Rank: 6, 13, 12, 7, 1, 5, 11, 10, 9, 2, 4, 8, 15, 3, 14


I V64-5 är det dags för revansch för 3 Incredible Accent som föll tungt förra onsdagen. Han öppnade riktigt bra, behöll ledningen, men blev sen bortkörd av Jorma, då han körde för sakta. Hästen trivs bäst med full fart hela vägen, och det kommer tränaren att säga till Per Lennartsson innan start, var så säker. Dessutom bättre distans denna gång och jag tror han vinner ganska så lätt ikväll. Jag spikar! Vid gardering så är 5 Vincent Du Ling given. Han var fin senast vid segern och är i bra form. Nurmos är inne på att ladda från start, men jag tror inte han tar sig förbi Incredible Accent ändå. 8 Ybanos var kanonfin näst senast, men galopperade bort sig med 800 kvar senast. Hamnar han inte alltför illa till härifrån så är han ett hett platsbud.

Rank: 3, 5, 8, 11, 2, 6, 7, 9, 1, 4, 10


I V64-6 får 2 Chilly Willy tipsettan. Han gick äntligen felfritt senast och fick då visa hur bra han är. Tryckte sig till ledning efter ett varv och drog sen i bra tempo. Blev utmanad av Truly Devoted sista 600, men hade inga som helst problem med att gå ifrån till en säker seger. Går han felfritt här så vinner han, och jag tror han gör det. Spikas! Vid gardering så är 12 Jaguar Broline ett givet motbud. Han gick i dödens senast och höll bra till andrapriset. Är i bra form och gillar distansen. Kan kriga till sig andrapriset bakom min spik. 4 Ypsilon Boko är stark och rejäl, men har inte startat på ett tag. Gillar distansen och går han felfritt så är han med och slåss om en pallplats.

Rank: 2, 12, 4, 3, 9, 11, 6, 5, 8, 10, 7, 1


Systemet ser ut så här:


1) 3,1,4 (7-9)

2) 3,6,8 (2-5)

3) 3,5,2,4,9,6 (11-8)

4) 6,13,12,7,1 (5-11)

5) 3 Incredible Accent (5-8)

6) 2 Chilly Willy (12-4)


270 rader

Lycka till!

V64
 
 
Ingen bild

Jonkan

23 februari 2011 08:06

Lämnar in min rad på din blog idag :)

1 1.3.4.7.9
2 3.5
3 6.11
4 1.6.13
5 3.5
6 2.3.9.11

480kr

Lycka till idag Niclas :) Tillslut så sätter du den

Niclas Carlson

23 februari 2011 09:11

Tjena Jonkan!
Klart den sitter snart:)
Lycka till du med!

 
Ingen bild

KalleKlut

23 februari 2011 16:25

Ser bra ut Niclas, jag håller tummarna! Själv spikar jag Steel Pepper som förmodligen tar/får ledningen och jag tror ingen rår på honom om han inte galopperar igen. Sen håller jag med dig om att Chilly Willy bör vinna i avd 6 så han blir spik nummer två. 3 5 9 i avd 5 bör räcka sen blir det större gardering i resterande lopp. Lycka till!

Niclas Carlson

23 februari 2011 18:05

Tjenare!
Jag tror inte att Steel Pepper kan försvara innerspåret, men hittar han ut så har han riktigt stor chans att vinna.
Lycka till du med!

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 17:41

Har börjat plugga lite smått inför v64. Finns potential för utdelningen att stiga lite smått till runt 100 000 men flera av favoriterna ser väldigt starka ut.

För övrigt vill jag göra er uppmärksamma på Charlottenlund. Helt galet hur mycket man kan fynda där. satte 4/5 trior och gick ett par tusenlappar plus. Fynda nästa vecka!

Niclas Carlson

23 februari 2011 18:04

Tjenare Sam!
Ja, ibland kan man få rena glädjeoddsen i Danmark:)
Tror dock inte att utdelningen ikväll susar upp mot 100 000:-, men man vet aldrig...
Önskar dig lycka till!

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 18:07

Håller med Kalle. Tror Steel Pepper kan försvara innerspåret då det inte känns som någon häst ska laddas. Kanske blir en spik. Dash Boy och Vincent Du Ling är andra spikar jag funderar på.

Niclas Carlson

23 februari 2011 18:20

Dash Boy är en tänkbar spik, ja:)

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 19:15

Dåså. Systemet idag. Känns bra. Kommer gå plus idag även om jag förlorar v64an.

1) 1. Steel Pepper
2) 3. Dash Boy
3) 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11
4) 1, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13
5) 3, 5, 7, 8
6) 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 19:34

Känns som min dag idag. Steel Pepper klarade spets och vann enkelt. Tvillingen 1-4-9 satt också där jag satsade 100kr per komb = 300kr.
Hoppas det går skit för dig Niclas!
Inte för att vara taskig, utan för att jag garderat loppen :)

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 19:34

Eller, du kan få 4 rätt om jag får bestämma. Men dina spikar ska inte sitta!

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 20:11

Imponerande fällning av 11 I Me Mine, Niclas! Grymt. Men du gjorde helt rätt. Hästen var katastrofalt dålig. Visst, han fick andra eller tredjeplatsen men med det loppscenariot så borde hästen vunnit med flera längder

Niclas Carlson

23 februari 2011 21:41

Tycker att hon är lite överskattad, samtidigt som Tommy Hanné inte är nån stjärna i sulkyn. Hon blir säkert bra med tiden, men är lite för enkel just nu.

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 21:31

Jaja, en femma och lite fyror. Men det är inte det viktigaste med kvällen. Äntligen fick man se trav på solvalla. I och för sig inte i alla v64 lopp men i en del, vilket jag anser är ett stort steg framåt. Nu kanske det endast var en slump men i avd 5 blev jag glad att Lennartsson höll ett högt tempo, trots favoriten i ryggen.
Om solvallalunken kommer tillbaka kan de aktiva ge en tusenlapp till Ludde, så får iallafall alla hästar chansen till slut. :)
Grattis till spiken i övrigt.

Niclas Carlson

23 februari 2011 21:40

Ja, det är kul när det körs i loppen:) Tycker mig ha sett en tendens att det börjar bli mer körning på Valla också:)

 
Ingen bild

Sam

23 februari 2011 22:05

I övrigt satte jag en ny trio i lopp 12. Ett par tusenlappar där också.
Trio är nog det spel där jag ser en potential hos mig själv att vinna. Ibland spelar en del 4 hästar runt om och satsar en 5a men det konceptet köper jag inte alls. Idag har jag spelat 6 trior och vunnit 5 av dessa. Satsar runt 500kr ifs varje gång, och missar man kan man gå rejält back. Men pluggar man bara på en del och plockar med skrällar som tredjehäst så blir det finfina pengar.

Niclas Carlson

23 februari 2011 23:05

Tjusigt:)
Det gäller ju att hitta vinnaren i loppet, sen kan man måla på lite bakom. Jag brukar nästan aldrig lira trio, tycker det är tillräckligt svårt att hitta vinnaren:)
Men kanonfacit idag, 5 av 6 är jäkligt bra! Och får man in en så växer ju självförtroendet till oanade höjder:)

 
Ingen bild

KalleKlut

23 februari 2011 23:28

Ajaj, 3st femmor tack vare att jag inte lyssnade på "Widmans värsting" i avd2. Iof väldigt längesen hans värsting satt så för min del var det en ganska långsökt vinnare. För övrigt väldigt intressant att läsa din blogg Niclas. Och snart sitter 6an/7an med en fin slant i potten. Lycka till!

Niclas Carlson

23 februari 2011 23:43

Surt, Kalle!
Men den sitter snart för dig med!
Tack för de positiva orden och lycka till du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards