Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Spelsammanfattning V75 Jägersro 30/10

Av Niclas Carlson - 30 oktober 2010 17:12

Det började illa direkt och sen fortsatte det. Riktigt usla tre rätt blev det idag, det borde varit minst sex rätt i alla fall.


Kort om dagens spikar:

Chimall TT (V75-1) galopperade kort efter start när han försökte att försvara ledningen. Gick bra efter galoppen och blev fyra, och visade fortsatt fin form. Vinner lätt felfri!

Bruce Tooma (V75-2) kördes till ledning efter 150 meter. Fick press av Ypsilon Boko och Lanzelot Eson efter ett varv, och valde att släppa ledningen. Satt sen fast och fick ingen lucka men hade inget sparat. En mycket dålig spik, och en mycket dålig styrning....

Local Conch (V75-3) öppnade kanonbra och dundrade till ledning efter 400 meter. Fick sitta där och bestämde farten själv, men hade trots det inget försvar när Maharajah satte klorna i honom på upploppet. Var en halv längd efter i mål, och jag är inne på att Flemming körde lite för sakta där framme i spets. Men Maharajah var ruskigt bra också.


Den helrötna formen fortsätter alltså, men jag ger inte upp och kan bara hoppas att det släpper snart. Mer än så kan jag inte göra....

V75
 
 
Ingen bild

Trattsson

30 oktober 2010 19:20

Dessa j-vla galopper hur fan är det möjligt att hitta var ända häst som hoppar, blir inte klok på det här ska lotta fram hästarna nästa vecka. Noras bean visade tyvärr åter igen vilken icke vinnare det är, vägrar helt enkelt att sticka nosen först. Falsigs häst gör ett kanon lopp. Dansken som vann vet jag ju är bra den har ju till o med slagit Vera.Nej ner till en loppmarknad och skaffa in en stor j-vla tumbolatruma nu det är vad jag skall göra. Jag vet att Underbarnet hakar på.

Niclas Carlson

30 oktober 2010 19:42

Jag hakar på också! Det kan ju knappast gå sämre...
Ja, Noras Bean är numera en konstaterad ickevinnare, och kommer att behandlas som en sådan hädanefter. Practical joke var ju hästen i loppet, men han har lite stolpe ut han med. Vi tar dem nästa lördag istället!

 
Sandin´s Trav

Sandin´s Trav

30 oktober 2010 19:57

Det gick åt fanders för min del också, men det är bara att bita i det sura äpplet och skölja ner med alkohol....

http://www.sandinstrav.com

Niclas Carlson

30 oktober 2010 22:45

Absolut! Vi får ta dem nästa vecka istället...

 
Ingen bild

milla

31 oktober 2010 05:29

hej 3rättt här med störande

Niclas Carlson

31 oktober 2010 09:06

Hej!
Ja, det blev inte riktigt som jag tänkte...
Ha en trevlig resa i alla fall:)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards