Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Spelsammanfattning V65 Åby 28/10

Av Niclas Carlson - 28 oktober 2010 22:34

Pang! En riktig käftsmäll direkt i första avdelningen, ner för räkning men uppe på nio. Pang! En smäll till, och uträknad på KO. Ungefär så kände jag mig efter två V65-lopp på Åby ikväll. Sen hjälpte det inte att resten satt, det blev bara fyra rätt och det vinner man inget på....


Kort om kvällens spikar:

Intoxicated (V65-1) provade för ledningen, men var chanslös då han fick svar av både Global Journey och Garland Kronos. Kröp ner i tredje inner, för att hamna i dödens efter 1000 meter. Försökte sätta press på ledaren sista 500, men gav upp helt med 300 meter kvar och var urusel. Tappade många längder över upploppet och måste varit sjuk.


Västerbo Prestige (V65-4) inledde riktigt trögt, och efter 500 meter var han drygt 60 meter efter täten. Jobbade sig framåt successivt, och fick till slut andra ytter. Gick till attack med 700 kvar och satte press på ledaren. Kopplade greppet in på upploppet och gick undan på ett fint sätt. Kommer att tjäna grova pengar under vintern!


V65
 
 
Ingen bild

Patrick

29 oktober 2010 12:55

Jag tackar för Västerbo Prestige även fast Flemming var skeptisk innan start. Var med efter första och trodde stenhårt på oodles men ack så fel. Tack för dina tips dock, de hjälper en hel del ibland när man försöker grubbla fram en spik eller två.

Niclas Carlson

29 oktober 2010 18:12

Tack för de fina orden:)
Jag gör mitt bästa, och ibland blir det fel, men så är det ju med trav.
Synd med Oodles, men han var inte lika bra som när han vann på Solvalla...
Lycka till framöver!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards