Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Spelsammanfattning V75 Bergsåker 23/10

Av Niclas Carlson - 23 oktober 2010 21:46

Sorgligt dåligt idag igen, ynka tre rätt, och man börjar ju undra vad f-n man håller på med....Oavsett hur jag än vänder och vrider på loppen så blir det bara fel just nu, och jag kan direkt erkänna att jag är djupt nere i botten av källaren nu...


Kort om spikarna:

Rakas (V75-3) lyckades med nöd och näppe hålla ledningen, men blev stekhet på kuppen. Lade bort mycket krafter i spets, och när Per Lennartsson försökte rycka in på upploppet fanns det inga krafter kvar. Skully Gully tackade för draghjälpen och susade förbi, medan Rakas blev tvåa. Gjorde ett ok lopp trots allt.


Hallsta Lotus (V75-4) hamnade i femte ytter och gick till attack efter 800 meter. Kom ner i andra ytter ca 800 kvar, men när upploppet nalkades var han stenslagen. Gick sig rejält trött, och tappade flera längder sista 50 meterna. Var inte som bäst för dagen...


Filippa Moose (V75-5) susade till ledning och fick bestämma som hon ville. Såg seg ut redan i sista kurvan, men Adielsson hittade en växel till. Fick dock släppa skrällen Elles W Phedo förbi sig den sista biten och förlorade med ett huvuds marginal. Borde ha vunnit för att få godkänt.

V75
 
 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

23 oktober 2010 22:38

Så var det med både din och min "vinstfeeling" inför omgången... Trodde att i alla fall du stod på tur nu, men icke... "Bara att spotta i nävarna"; http://vinnarskalle-jc.blogspot.com/2010/10/obotlig-optimist.html

http://vinnarskalle-jc.blogspot.com

Niclas Carlson

23 oktober 2010 22:44

Ja, fast du var strået vassare än mig...
Du har helt rätt i din text, nu kör vi så det ryker:)
Ha det så gott så länge, så hörs vi:)

 
Tage

Tage

24 oktober 2010 08:42

Det var inte så lätt för mig heller, men vi tar
ny tag, Vi kommer närmare vinsten efter varje försök.
Nästa gång..........
Mv Tage

http://travkoll.blogspot.com

Niclas Carlson

24 oktober 2010 10:05

Klart vi tar nya tag:)
Nästa lördag är det vi som korkar upp skumpan!

 
Ingen bild

Trattsson

24 oktober 2010 10:34

halloj !
det är natta nu när det år lite trögt, men det är bara att komma igen. har du någon förklaring varför Erik helt plötsligt slutade driva Filippa moose, jag fick en känsla att han hade hållt undan om han drivit hela vägen in i mål. men det är bara att lägga detta bakom sig och sikta in sig på torsdagens uppgift där har du ju två kanon spikar i alla fall.

Niclas Carlson

24 oktober 2010 11:34

Håller med dig, det är riktigt surt just nu....Jag såg det inte, men om det nu var så kanske han var trött i armen eller nåt:)
Sen var väl inte spåret det bästa på torsdag...men det tar vi då:)
---------------
Nu efter att ha sett styrningen av Filippa Moose igen, så ser det ju väldigt konstigt ut. Det är ju inte avgjort när Erik plötsligt slutar att driva. Mycket märkligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards