Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Spelsammanfattning V65 Jägersro 19/10

Av Niclas Carlson - 19 oktober 2010 22:04

Upp som en sol, ner som en pannkaka.....Tre rätt efter tre lopp ikväll, och förhoppningarna om full pott var ganska så stora. Sen blev det inte mer, då det var lite felrankat och två strykningar som förstörde hela systemet. Dance Photo (V65-4) tyckte jag var seg och trög senast och borde avgjort mycket enklare. Fick ett riktigt smörlopp idag och tog ner tappre Odin Rush över upploppet. Strykningarna på Nelson Derm och Mr Shimmer i V65-6 förändrade hela loppet, och när dessutom två av mina tre streck galopperade dirket i starten, ja då var det kört....


Kort om kvällens spikar:

Tarport Venus (V65-2) hamnade i tredje ytter, men det var inget tempo i loppet. Gick till attack 550 meter kvar, men hade en bra bit fram till ledande Kriss Kross Face. Denne började dock tvära 100 meter före mål, och Tarport Venus höll farten på ett bra sätt och lyckades ta sig förbi med en hals tillgodo.


Staro Bobcat (V65-5) hittade även han tredje ytter, men stannade inte kvar där länge. Kördes fram i dödens med dryga varvet kvar, och pressade länge mot ledande Luringen Palema. In på upploppet stod det och vägde ett litet tag, men så tappade Staro Bobcat aktionen, och Luringen Palema kunde dra undan med en längd. Staro Bobcat bra tvåa och visade fortsatt form.

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards