Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Spelsammanfattning V75 Åby 16/10

Av Niclas Carlson - 16 oktober 2010 20:02

Jag trodde på stora pengar innan tävlingarna och det blev ju rätt. Problemet var ju bara att det var fel hästar som vann. Dåliga spikar, och i alla fall en som var felrankad, då blir det platt fall....Tre rätt blev det, och det är inte acceptabelt. Jag ber om ursäkt för ett uruselt system idag, och tar på mig den största dumstruten som finns....

Kort om dagens spikar:

Japanese Face (V75-2) gick fram i dödens med varvet kvar, men var seg och slagen redan 500 kvar. Kämpade så gott han kunde till en femteplats.

Rocky Silvio (V75-4) fick en fin resa i andra ytter, men var inte alls lika bra som förra gången. Seg och oinspirerad slutade han sexa, en bra bit från segerstriden. En urusel spik!

Nursery Rhyme (V75-7) var det enda glädjeämnet, då ho vann via open stretch, precis som jag förutspått. Men som sagt, det var det enda som var bra idag...


Till sist vill jag bara säga till alla att det var dunderfel att plocka bort Torvald Palema idag. Han fick det drömloppet han behövde, och var ju ensam på plan när segerchecken skrevs ut. Men nog var Iceland riktigt jävla dålig?

V75
 
 
Ingen bild

tony

16 oktober 2010 21:46

Du har tidigare varit duktig på att ta fram högoddsare, tom som första häst i dina rankingar, men måste ju säga att du har haft en jäkla massa oflyt senaste tiden. Det bästa är nog att skaka av sig dig dina missar, annars får du bara dåligt självförtroende vad det gäller trav, ge inte upp :o)

Niclas Carlson

17 oktober 2010 00:08

Jag kan bara hålla med dig vad det gäller oflytet, och tyvärr sätter det sig i huvudet. Det dåliga självförtroendet har funnits där ett tag nu, men jag fortsätter kriga på, för jag är helt övertygad om att det smäller till vilken dag som helst.
Tack så otroligt mycket för stödet!

 
Ingen bild

Mullson

17 oktober 2010 02:21

Nagajka.. Och ett dåligt tips på Japanes Face så klart att Torvald är bäst. Maxvell 1 av 2?
Hmm

Niclas Carlson

17 oktober 2010 10:12

Tjenare Mullson!
Ja, Nagajka var svår att hitta, men vet ju att det är en bra häst, men trodde att 10 och 12 skulle vara väldigt mycket bättre än de var. Maxwell Mayday trodde jag var ute på fel distans, men det var ju fel av mig. Borde inte ha rankat honom sist i alla fall...

Nu deppar vi lite till, så kör vi så det ryker sen igen!

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

17 oktober 2010 19:20

Jag förstår precis hur du känner! Mina tips är också stolpe ut och har så varit en tid nu. Fast jag haft flyt med att hitta skrällar, som t ex Nagajka (och i onsdags Lucas on Line), så vill det sig inte ändå... Men det är bara att ta nya tag! Förr eller senare så... :-)

http://vinnarskalle-jc.blogspot.com

Niclas Carlson

17 oktober 2010 19:27

Ja, jag såg att du hade riktig jäkla otur i onsdags. Surt att spricka i sista...
Klart att vi tar nya tag. Det sitter till slut och då får vi bra betalt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards