Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Spelsammanfattning V75 Hagmyren 9/10

Av Niclas Carlson - 9 oktober 2010 20:23

Jaha, vad ska man hitta på för ord idag? Det kan väl bara beskrivas med ett ord: uruselt! Tre rätt blev det idag och det är såklart inte godkänt. Är dessutom ruskigt besviken på mig själv att jag inte lyssnade på Erik Adielsson, som igår varnade kraftigt för Debbie Brodda (V75-3).


Kort om spikarna:

Valleystream (V75-4) öppnade stenhårt för att försöka ta ledningen, men fick svar av Ritano Freight. Fortsatte att köra stenhårt, och när ledaren galopperade 600 kvar var Valleystream trött och slagen. Kömpade dock hela vägen och blev femma till slut.

Sundbys Gidde (V75-6) hamnade i tredje inner. Fick snällt sitta där hela vägen och satt fast med gott om krafter kvar. Spelas nästa gång!

Pinepower Rose (V75-7) var trög från start och hamnade i tredje ytter. Gick till attack med 400 kvar, men hann inte fram till vinnande Tintomara Hornline. Var en besvikelse och formen är kanske på väg neråt nu?


Så såg det ut idag, nu blir det till att skärpa till sig ordentligt och börja leverera igen....

V75
 
 
Ingen bild

Trattsson

9 oktober 2010 20:41

vad trött man blir, men inte så trött som Jansson i sista vad f-n väntar människan på varför går han inte ut varvet kvar.började ju så bra med Erik spik i första sedan borde man ju som du skrev tagit med honom i guld men det blev en penga sak. vi får ta nya tag och inga mer spikar på gipskatten Jansson

Niclas Carlson

9 oktober 2010 21:02

kan bara hålla med dig. Har länge tyckt att Jansson är lite överskattad och inte kör som han borde. Men tycker också att han skärpt till sig i år och varit bra. Men idag föll han tillbaka i gamla synder....Vi tar dem nästa lördag istället!

 
Ingen bild

Fredrik

11 oktober 2010 12:43

Jag såg vass eller kass, men jag måste ändå säga att man inte kan klandra sig alltför mycket för att man plockat bort Debbie. Lite kanske, men inte mer. Erik sa ju bara det uppenbara, att fyra procent var för lite och att det fanns ett spelvärde.

Niclas Carlson

11 oktober 2010 15:17

Jo, det är i och för sig sant, men jag tycker ändå att jag borde haft med henne. Nu spelade det ju ingen roll ändå, då alla tre spikarna missade ganska grovt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards