Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Kort sammanfattning V65 Åby 7/10

Av Niclas Carlson - 7 oktober 2010 22:06

Fantastiskt fina lopp på Åby ikväll, och visst fick vi se fina prestationer också.


I V65-1 inledde 2 Local Conch ganska så bra och tappade inte så mycket från start. När 1 Chimall TT tog över ledningen efter 500 meter kom Local Conch farandes och fick direkt överta ledningen. Local Conch dundrade sen iväg och han försvann till en överlägsen seger på finfina 10,9.  Såg fantastisk ut och visade att han klarar även 1640 meter.


I V65-2 blåste 2 Politiken till ledningen, och fick sen styra och ställa som han ville. 9 Holy Smoke fick dödens efter 800 meter och var den som försökte att utmana, men Politiken bara länsade undan över upploppet och vann hur lätt som helst efter en fin prestation.


I V65-3 galopperade 3 Patrona precis när hon tagit ledningen. Istället kunde 5 Hello Dolly ta spets, och fick sen bestämma efter behag. Min spik, 4 Safir Brick, var inte alls så snabb som jag hoppats på och backades ner i tredje inner. Gick ut i andraspår med 500 meter kvar men fick ingen lucka. När den väl komvar det för sent och det var ingen bra insats. Hello Dolly däremot, dansade undan på lätta ben och tog en enkel seger.


I V65-4 dundrade 9 Eliott Hall rill ledning efter 1000 meter. Drog sen i hyfsat tempo, men 550 kvar tappade han travet och galopperade bort sig. In på upploppet såg det ut som att 3 Mill Nitro skulle ta hem segern, men då kom 7 Sammarco farandes och kopplade enkelt greppet och vann till slut med en dryg längd.


I V65-5 blåste 5 KK Logistic till ledning. Fick bestämma tempot själv, men såg seg ut. 600 kvar tog 1 Nu Nu Hill fart från kön och dundrade fram i dödens. Satte press på ledaren och över upploppet stod det och vägde rejält. Nu Nu Hill var den som var starkast och kunde kort före mål koppla segergreppet. KK Logistic blev tvåa, medan 12 Lexington Ås avslutade mycket bra till tredjepriset.


I V65-6 blev den en våldsam körning mellan 1 Select Yankee och 8 Makarov. Första varvet avverkades på snabba 13,2, och då tvingades Svanstedt släppa ledningen med Select Yankee. Efter drygt halva loppet kom 5 Juggle Face farandes i ett mäktigt vspeedryck och tog över ledningen. Drog sen stenhårt och den ende som kunde haka på var Select Yankee. Det såg utvatt bli en rejäl fight om segern, men över upploppet drygade Juggle Face ut avståndet och vann rätt så säkert till slut. Segertiden blev fina 14,5/3140a, tillika nytt svenskt rekord.


Spelmässigt blev det fyra rätt, där jag missade på spikarna. Safir Brick (V65-3) fick inte ledningen, och kunde sen ingenting och var inte som bäst. Eliott Hall (V65-4) såg ut att gå mot en klar seger när han kastade sig i galopp 500 kvar. Var inte fräsch enligt Johnny Takter...

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards