Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

V65 Östersund 11/2

Av Niclas Carlson - 11 februari 2011 01:05

Fredagens V65-tävlingar avgörs i Östersund. Jag har haft lite dåligt med tid, samt att jag brukar vara totalt offside när tävlingarna avgörs uppe i norr, så därför avstår jag idag. Jag ska dock jobba på att bättra mig.


Återkommer på lördag med tips till V75.

V65
 
 
Ingen bild

Sam

11 februari 2011 16:49

Vad gäller v75 imorgon. Highlight Brizard. Omgångens spik?

Niclas Carlson

11 februari 2011 17:24

Det kan det mycket väl vara, bara Troels kör för seger denna gång. Tycker han har kört lite väl avvaktande och inte riktigt trott på hästen i de senaste starterna. Men att han är med och hugger där framme är helt stenklart. Har ännu inte kommit så långt i jobbet med omgången, så vi får se hur det blir:)

 
Ingen bild

Sam

11 februari 2011 19:20

Ja, håller med dig. Om jag inte har alltför stora minnesluckor så har du jagat honom en hel del på sistonde.
Haft spår 8 två gånger i rad och nu blir det spår 5. Vågar dock inte lita på hästen helt. Hur spurtstark är han egentligen? Annars kommer ju 9 Mr Shimmer få ett bra lopp och spetskandidaterna har god även de god chans.

Niclas Carlson

11 februari 2011 19:59

Du är helt rätt ute, har jagat honom de senaste två starterna och då har han avslutat bra. Men jag är livrädd för Nouvelle Pelle och Finish Flyer, så jag tar med de två också....
Hittade dock en kul spik i V75-5: 12 Bianca Journey....

 
Ingen bild

Sam

11 februari 2011 22:33

Kan meddela att jag fått toppinformation om Highlight Brizard. Enligt en källa känns han oerhört smidig i jobben och Troels tror på toppchans!

Niclas Carlson

11 februari 2011 23:27

Det låter ju kanon!
Då är spiken given!
Tusen tack!

 
Ingen bild

Sam

12 februari 2011 02:55

Spiken VAR given för mig, tills du varnade för Nouvelle Pelle och Finish Flyers. Är grymt orolig nu. Just nu luktar det spik på nr 5 men får se hur det blir. Tipsen som jag fått kommer av en bekant som har bra kontakt med Troels. Sen har man ju dock hört tränare som sagt att hästen är bäst och vinner ett lopp 9 av 10 gånger men sedan förlorat stort. Dock känns inte Troels som en sådan tränare. Återkommer med mina tankar

Niclas Carlson

12 februari 2011 11:04

Det är ju bra motstånd, men häst mot häst känns Highlight Brizard som den bättre av dessa tre. Särskilt nu med tanke på lägena. Det som gjorde att jag tvekade innan var just att det sett ut som att Troels inte trott på chans med honom. Gör han det nu bör han vara klar.

 
Ingen bild

Sam

12 februari 2011 02:59

Mest rädd är jag att Highlight når andra ytter. Då får han gå utan rygg i tredjespår en bra bit då jag tror att hästar som Nouvelle Pelle och Finish Flyer kommer söka sig fram i tredjespår relativt tidigt!
Det är det enda jag oroar mig för just nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards