Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

V64 Solvalla 2/2

Av Niclas Carlson - 2 februari 2011 01:37

V64 på Solvalla igen, och jag hoppas vi slipper den vanliga Solvalla-lunken. Tyvärr springer tiden iväg och jag har haft lite annat för mig under kvällen. Därför blir det endast ett systemförslag idag:


1) 3,5,6 (4-2)

2) 5,11,15 (7-9)

3) 1,4,5,12 (11-8)

4) 12 Nelle Pelle (7-4)

5) 1,2,3,6,8,9 (4-11)

6) 2 Dance Joss (5-10)


216 rader


Kort om spikarna:


Nelle Pelle (V64-4) har suttit djupt nere i kön och flugit fram över upploppen på slutet. Senast såg han otroligt fin ut, men var för sent ute återigen. Har ett bra läge här och slipper förmodligen sitta sist i kön denna gång. Kör i tid bara Uffe, så vinner ni lätt!


Dance Joss (V64-6) var mycket bra senast då hon vann trots en startgalopp. Har ett fint läge, och kommer att få en bra resa. Formen är som den ska, och hon är stark över upploppet. Jag tror hon vinner tämligen lätt.


Lycka till!

V64
 
 
Ingen bild

Masen

2 februari 2011 12:51

Tjena Niklas

Nöjer mig som vanligt med en DD.....och idag (som oftast) en chansspik

3 B.W.T.Warrior som jag hoppas släpps till ledningen....att Johan Eme gör det är jag nästan säker på....sen beror det på vad Jörgen W vill göra med sin

I DD 2 kan jag hålla med dig om 2 Dance Joss och känns given....men samtidigt hade han haft minst 2-300 000 till på kontot om den inte som så ofta är ofräsch och litar inte fullt ut på hästen.....gaddar på stora bongen med framför allt 5 Nine Points Avalon och hoppas dom rycker bakskorna i kväll sen tar jag även med 3 och 6

På den lilla så tar jag 7-10-11-12....alla bortlottade men med maxflyt kan dom utmana

Lycka till

Niclas Carlson

2 februari 2011 17:18

Tjenare Masen!
Trevligt att se dig här igen!
BWT Warrior såg riktigt fin ut senast och kanske har hittat formen igen. Hoppas det för din skull.
Dance Joss är inget säkert kort, det vet jag, och bakom är det vidöppet. Ninepoints Avalon är i bra form och har ett bra läge.

Lycka till du också!

 
Ingen bild

Sam

2 februari 2011 14:47

Mina tankar kring loppen.
1) Svårt. Bör vara säkert med 3 4 5 6
2) Förstår inte varför 7 är jättefavorit. 11, 4, kan räcka långt men jag kommer gardera mer
3) Öppet lopp. 2, 4, 11 är dragen
4) 7 och 12 höjer sig, kan dock bli svårt att ta in tillägg. 1, 2, 4 är streckvärda
5) Bästa hästen är 8 men läget drar nej chanserna 1 och 3 känns görintressanta
6) My Golden key får tipsettan, gardering väntar

Niclas Carlson

2 februari 2011 17:19

Ser intressant ut.
Lycka till ikväll!

 
Ingen bild

masen

2 februari 2011 17:50

Kul att du orkar hålla ångan uppe

Nu såg att jag kalla Dance Joss för han....hoppas hon inte tar illa upp :-)

Lycka till nu gubbs

Niclas Carlson

2 februari 2011 18:03

Ja, det är rätt så slitsamt, men ibland så blir det ju bara ett chanssystem då jag inte riktigt hinner med. Men jag har tänkt att köra så länge det bara går:)

Jag tror nog inte att Dance Joss läser detta, så det är nog lugnt:) Men jag hoppas hon vinner ikväll i alla fall:)

Lycka till själv!
Ha det så gott!

 
Ingen bild

Sam

2 februari 2011 19:05

Blir ett chanssystem för mig och en vän idag.
1) 6 Scargel
2) 1, 3, 4, 5, 7, 10, 11, 15
3) 1, 2, 4, 5, 8, 11, 12
4) 1, 2, 4, 7, 12
5) 8 Growup
6) 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12,

Får antagligen bli v6 då det finns lite risk för jackpot. Får se hur det blir med det.

Niclas Carlson

2 februari 2011 21:49

Surt på spikarna. Scargel var lite blek idag tycker jag.
Bara att bita ihop och komma igen.

 
Ingen bild

Danne_Norrköping

2 februari 2011 19:53

Seriöst... Jag hade hästarna 3 och 5 i första loppet som jag trodde stenhårt på. Så går 4 Tiffany Brodda och vinner. Kört redan i första loppet. Träligt när man är så säker på sin sak och sen går det åt helv... Men men nya tag till V75 på lördag. Även om jag fortfarande har en teoretisk chans på 5 rätt på v64 fortfarande =)

Niclas Carlson

2 februari 2011 21:51

Tråkigt när just de två man streckat ska köra hårt mot varandra. Alltid surt att spricka i första, men det gjorde ju jag med...
Vi får ta nya tag på lördag, det är ju trots allt huvudattraktionen denna veckan:)

 
Ingen bild

Sam

2 februari 2011 21:37

Garderade fel lopp, som vanligt. Får ta nya tag

Niclas Carlson

2 februari 2011 21:52

Surt. Sånt som händer. Som du säger, bara att ta nya tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards