Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Resultat V65 Eskilstuna 1/2

Av Niclas Carlson - 1 februari 2011 23:28

Rätt rad:


6 Flea Southwind (1,75) (65%)

3 Haraldinho (3,74) (33%)

1 Hickorina Ö (7,04) (18%)

12 Diamant Pilen (54,35) (1%)

10 Brio (17,55) (7%)

11 Macho Gossip (2,27) (42%)


6 rätt: 370 769:-

5 rätt:    3 724:-


Jag trodde inte på nån större utdelning ikväll, men ack vad jag bedrog mig. Det smällde till rejält i mitten av omgången och det är bara att gratulera de som lyckades sätta sexan ikväll. För egen del blev det riktigt nattsvart, två rätt, och det är inget annat än mycket underkänt. Uppryckning....


Kort om kvällens spikar:


Zoccer Scott (V65-2) tog hand om ledningen direkt i en något knepig aktion. Fick bestämma som han ville där framme, och drog upp tempot en aning med 500 kvar. Såg ut att gå mot segern när krafterna började tryta och med 30 meter kvar fick han ge sig mot utvändige Haraldinho. Borde vunnit lätt och visade tyvärr ingen vinnarskalle.


Venise Launcher (V65-3) togs lugnt från start men gick i alla fall iväg felfritt. Hamnade i dödens efter 300 meter och fick sen vara där resten av loppet. Försökte trycka upp farten med 500 kvar men var iskall redan 300 kvar och var usel för dagen. Höll till tredjeplatsen, men utan att vara som bäst för dagen.


Chilly Willy (V65-5) galopperade bort sig efter 50 meter. Tappade alldeles för mycket och togs ur loppet.

V65
 
 
Ingen bild

Ludde

2 februari 2011 10:32

Gårdagen var riktigt knepig. Det ska ett stort system till att få med Diamant Pilen men det är bara ta nya tag.

Niclas Carlson

2 februari 2011 17:15

Ja, den var riktigt besvärlig. Jag hade i alla fall varit tvungen att ha med alla för att få med Diamant Pilen.
Klart vi tar nya tag!
Lycka till ikväll om du ska lira:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards