Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

V65 Åby 27/5

Av Niclas Carlson - 27 maj 2010 00:03

Torsdagens V65-omgång avgörs på Åby, och det är en del fina lopp som det bjuds på. Omgången ser favoritbetonad ut, men nån kantboll kan det kanske bjudas på.


I V65-1 blir 1 Amour Rapide storfavorit, och det är inget att anmärka på. Han gjorde comeback senast och rådde inte på Kadett C.D som vann på ett övertygande sätt. Amour Rapide gick dock bra han också, och han lär ha gått framåt med det loppet i sig. Jag tycker att detta är omgångens klaraste spik! Den som letar skrällar eller vill fälla favoriten, ska då ta med 5 Orfeus Brodde som inlett karriären på ett bra sätt. 2 Oodles och 6 Dollar Sund kommer säkert att göra bra lopp dem med, men känns inte som några heta segerbud.

Rank: 1, 5, 2, 6, 3, 7, 8, 4


Det blir en spik även i V65-2. Detta i form av 2 Zorro Photo som fått ett vettigt läge. Det lär bli spets härifrån, och att det är en kanon visade han redan förra året. Jag tror att han håller undan hur lätt som helst här och värdet efter två avdelningar är 15 kr? Skrällbud här är i första hand 3 Last Man Standing som gick jättebra på Jägersro senast, 7 Schwerin Boko som fick ett för tungt lopp senast och kan bättre och 9 Shiraz Exclusive, som snart vinner lopp igen.

Rank: 2, 3, 7, 9, 8, 5, 1, 10, 4, 6


I den tredje avdelningen tippar jag 4 My Lindy Star som förstahäst. Hon har galopperat de två sista starterna, men med bilens hjälp borde hon kunna gå felfritt. Då hon är snabb ut kan det tom bli ledning. 1 Calypso Sund  har definitivt kapacitet att vara med där framme. 9 SHT’s Playmate gick skapligt sist på Axevalla, men borde nog ändå vunnit det loppet. Får gå bakifrån nu igen, och det kan bli för långt fram igen.

Rank: 4, 1, 9, 3, 7, 8, 2, 5, 6


V65-4 är ett lopp över 2640 meter, och här chanstippar jag 3 Imageofaprince As, som om han inte har på sig galoppskorna bör ha bra chans at vinna detta. Men när man galopperar så mycket som han gör, så är det naturligtvis ingen att lita på. 8 Treecko var inte så vass på Axevalla senast, men kan bättre. 14 Why Die såg jag på Kalmar när han blev målfotoslagen av en så bra häst som Eldoret. Visserligen gick Why Die i ledning då, men visade att kapacitet finns. 13 Raccroc gick ett bra lopp sist, men kuskarna på Raccroc och Why Die är inte precis de skickligaste, därför rankas de ner en bit.

Rank: 3, 8, 14, 13, 9, 1, 6, 7, 10, 12, 4, 2, 11, 5, 15


I V65-5 kommer snabbloppsgänget ut, och favorit till segern blir 5 Arras, som gjorde en bra årsdebut sist. Han åkte dit på målfoto mot Intoxicated, och det är inte mycket att säga om. 11-åringen såg dock fortsatt löpglad ut och han har klar chans att vinna. Jag garderar dock med 9 Neo Holmsminde, som Steen Juul  är mycket nöjd med: ”Lika bra som Korvet Klintholm”, sade han i en intervju till GT häromdagen. 2 Cash Winning Vita är en kanon som här gör årsdebut, därför får han nöja sig med att bli tredjerankad. Mitt sista streck hamnar på 3 Beijing Man, som inte gillar 2140, men kan snika med och via open stretch kanske avgöra?

Rank: 5, 9, 2, 3, 10, 4, 6, 8, 1


I V65-avslutningen så tippar jag 12 Roxa Sisu, som jag tycker ser ut som en riktig häst. Blev grovt överkörd av Nice Kronos senast, hade gett denne strid in på linjen annars. En bra chans om det inte strular för mycket på vägen. 7 Zezza Hornline har gjort ett flertal bra insatser, men känns ändå lite som en medhängar-häst. Jag kan ha fel, men den känslan har jag. 1 Popcorn Lavec har ett bra läge, och 9 Nowali kan leverera vassa avslutningar.

Rank: 12, 7, 1, 9, 8, 5, 3, 4, 6, 2, 10


Lycka till!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards