Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Sammanfattning V64 Solvalla 19/5

Av Niclas Carlson - 19 maj 2010 23:55

Treåringarna imponerade oerhört, men en del äldre klappade igenom totalt. Blandad kompott på Solvalla ikväll, och själv var man superfel ute. Det är så att jag skäms...

Om vi går igenom loppen så inleddes det med kvällens highlight. Vårfavoriten för treåringar, och vilka treåringar! Kaffir Face var stor favorit, men fick gå i dödens och det gillade han inte. Tappade travet och galopperade 800 kvar, psyket? Kadett C.D var den som satt i ledningen, fick öppna 09,7/500, och passerade varvet på 11,3! han borde varit trött, men över upploppet avfärdade han enkelt attackerna från Update och Amour Rapide, som båda två gjorde fina prestationer. Men Kadett C.D var bara bäst. Vinnartiden blev makalösa 13,2/2140. vad månde bliva?


V64-2 och här stack Staro Dixieland till spets direkt. Fick sedan bestämma och höll undan före No More Headache som utmanade över upploppet. Mina idéer? Zeleck Boko fick en fin resa i tredje ytter, galopperade 650 kvar. Västerbo Offspring galopperade långt bak i kön 550 kvar. Igloo Skift bara trög och tråkig. Bara att inse, jag var fel ute!


Vårfavoriten för ston och Mahagony stack till spets. Fick bestämma men som i de flesta fall när hästar gör årsdebut, så tröt krafterna när det skulle avgöras. Knowledge Face satt fast bakom mahagony, belv dragen sist, avslutade bra till tredjepriset. Domino Sund gick till atack 500 före mål, drog fram Helen Roc, och i en visslande avslutning så gick till slut Helen Roc förbi Domino Sund. Bra båda två. Karin Tilly höll starkt från dödens, men fick släppa några förbi sig sista biten.


Fjärde loppet, här tog Viduka Boko hand om ledningen, fick Bamse Gema utanför sig varvet kvar och alla förväntade sig en häftig duell hela vägen in i mål. Av detta blev intet, då Bamse Gema var urusel idag, och gav upp redan 400 meter före mål. Viduka Boko såg ut att gå mot en säker seger, men då kom Jarl Sherona som liftat med i rygg hela vägen och gick förbi sista 75 meterna. men inget lopp man kommer lägga på minnet....


Solvallaserien för fyraåringar gick till Littlemscantbewrong, efter att ha glidit ill ledning efter 500 meter. Sen var det ingen som kunde gå i närkamp, och hon vann rätt enkelt. Mina idéer här: Schwerin Boko fram till dödens 1000 kvar, lade ner rörelsen helt 500 kvar och var bara dålig. Hell Of A Kemp fastnade bakom Schwerin Boko, avslutade dock bra och passas i nästa start! Caddie Eagle agerade trögt, men gjorde ändå en hyfsad avslutning.


V64-6, och här fick vi se en snygg styrning av Jorma Kontio. Från sitt åttondespår gick han direkt ut i andra spår, tog ledningen och stack sedan undan enkelt med Global Jewel. Frillan Filiokus galopperade efter 50 meter och var borta. Shakira Trot och High Hope Face satt mest och lurade på varandra, gick med i ryggar 500 kvar, men de egna attckerna väntade de med till 200 före mål. Båda gick fort över mål som tvåa och trea, men utan att kunna hota Global Jewel. Varför kör ni inte förrän det är för sent??


Ja, som sagt, mina tips var urusla idag, och jag ber om ursäkt.

Men jag kommer tillbaka, var så säker:)

V64
 
 
Ingen bild

underbarnet

20 maj 2010 16:13

be inte om ursäkt för dina "dåliga" tips, jag menar hur lätt e d, jag själv dvs underbarnet brukar ju sätt ett vinnar spel på 30 lopp på axevalla, å då e ja nöjd. Själv har jag insett att jag inte ens kan vinna otur, så mitt spelande är egentligen bara ett sätt att stödja travsporten

 
Niclas

Niclas

20 maj 2010 17:40

Klart jag vet att det inte är lätt, och ibland är man fel ute. men om nån ska fortsätta läsa det här, så måste jag be om ursäkt, och framför allt hitta rätt vinnare. Annars tröttnar folk och går vidare nån annanstans...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards