Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

V75 Romme 22/10

Av Niclas Carlson - 22 oktober 2011 00:20

Då var det äntligen lördag igen, och dags för V75 på Romme. Det är återigen jackpot, vilket ju gör att det kittlar lite extra. Omgången ser inte helt lättlöst ut, och jag tror inte att det blir en ny jackpot nästa vecka. Två av spikarna var klara redan i söndags, den tredje kom till mig under fredagen. Nu kör vi!


V75-1, Klass 1, 1640a:

Här hittar vi en mycket svag favorit i form av 3 Aristocat Boko. Han har fått allt till skänks i sina senaste lopp, och jag tror inte ett ögonblick på honom idag. Tipsettan går till 2 MT Felicia som trots raden har dunderform. Hon såg fin ut näst senast innan galoppen, och avslutade vasst senast. Har ett bra läge här och hon är med i segerstriden. 4 Maffia är snabb ut och min spetsfavorit. Vann ganska enkelt senast och kan vinna igen om hon når ledningen. 1 Ajlexes Daylight har bra fart i sig, men tar sig gärna en galopp. Läget gör att han är mycket intressant idag och felfri kan han absolut vinna loppet. 8 Un Sacco Di Soldi är i fin form, och är ute över rätt distans. Läget gör att han kan hamna illa till, men med lite flyt kan han spurta ner alla över upploppet. 6 Tight Aggressive skrällde rejält senast och såg riktigt fin ut. Gillar distansen och kommer från ett stall i dunderform. Kan skrälla igen. 9 Princess Wine är i bra slag för dagen och kan blanda sig i striden om det blir hårt tempo.

Rank: 2, 4, 1, 8, 6, 9, 3, 5, 10, 7, 12


V75-2, Klass 2, 2640:

Här kommer då den första "söndags-spiken" i form av 12 Arby's Amalia. Hon är fortfarande obesegrad efter nio starter, och faktum är att ingen vet hur bra hon egentligen är. Hon har aldrig behövt tömma sig helt utan vunnit överlägset med gott om krafter kvar. Spåret är inte roligt, men hon är stark och tål tuffa upplägg. Jag tror att hon visar alla hur bra hon är och spikar utan att tveka en sekund. Vill man gardera så varnar jag kraftigt för 3 Lineup Du Jape som gjorde ett topplopp senast och är i kanonform.

Rank: 12, 3, 1, 6, 10, 11, 2, 5, 9, 8, 7, 4


V75-3, Gulddivisionen, 2140a:

Dags för den andra "söndags-spiken"! 3 Global Investment avslutade bra senast bakom Joke Face efter en kanonresa. Hans årstid kommer nu och formen är fortsatt stigande. Jag vill inte se honom i spets här, då han har en tendens till att vika ner sig därifrån. Han går klart bäst bakifrån och från detta läget får han en kanonresa igen. Jag tror han städar av alla över upploppet. Vid gardering är 10 Beanie MM värst emot. Han var urtapper senast från dödens och formen är bra. Kan få en fin resa och han kan spurta han med. Men jag tror han får svårt att rå på min spik.

Rank: 3, 10, 7, 8, 4, 9, 11, 1, 6, 5, 2, 12


V75-4, Dubbelcupen, 2140:

Ett bra kallblodslopp som kräver många streck. Tipsettan går till 6 Feseth Nils som gjorde comeback senast och var riktigt bra direkt. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig och blir livsfarlig här. Han kan få en fin resa här och har en vass avslutning. Är med i striden. 12 Penning var riktigt vass senast och bara blåste iväg till en lätt seger. Har ett bra spår då han är snabb från start och kan hitta en bra position direkt. Ska inte nonchaleras! 10 Flex har lagt galoppskorna i stallet och varit kanonbra den senaste tiden. Kapacitetsmässigt är det ingen som slår honom, men han har ett bökigt femtespår att brottas med. Går han felfritt vinner han, men han är inte helt att lita på, därför är han bara en i mängden för mig denna gång. 8 Hibogubben är kraftigt på väg uppåt i form och har nu gjort två starter efter vila. Går dock bäst i ledning, men ska ändå räknas tidigt. 1 Edolles Malte hoppade kråka senast och såg inte alls rolig ut. Har ett bra läge och kan dyka upp i striden om han är fräsch igen. 9 Hovfaksen är i bra form, men vinner inte ihjäl sig precis. Han har hög kapacitet och gör mina tidiga streck bort sig kan han kanske vinna det här. 4 Lome Odin har bra fart i sig och är i bra form. Klarar han sig utan galopp så kan han vara med och slåss om segern.

Rank: 6, 12, 10, 8, 1, 9, 4, 7, 15, 5, 14, 2, 3, 11, 13


V75-5, Stolopp, 2140:

Här tror jag vi hittar dagens mest överstreckade häst i form av favoriten 1 Kimono Pearl. Jag har svårt att se hur hon ska kunna vinna detta, och plockar helt sonika bort henne från kupongen. Jag var ruskigt nära att spika 4 Tofu här, men just fjärdespåret gör att jag inte vågar. Tofu är i kanonform och gjorde ett bra lopp senast. Hon tål att göra en del och räds knappast dödens. Går hon felfritt från start tror jag hon vinner, men jag fegar till det och plockar med två tilläggshästar. 12 Global Mix har gått bra från omöjliga lägen på slutet och håller fin form. Har en sylvass avslutning och får hon en ryggresa till 400 kvar är jag inte främmande för att hon kan vinna. 15 SHT's Playmate är riktigt bra i sina ljusa stunder, men har ett tråkigt läge här. Kan dock avgöra med sitt tunga slutvarv och är inte helt golvad.

Rank: 4, 12, 15, 1, 13, 2, 6, 14, 8, 11, 10, 5, 7, 9, 3


V75-6, Bronsdivisionen, 1640a:

Från början var tanken att spika 5 Lollo Zet här, men under fredagen gick det upp för mig att det kommer bli en våldsam spetskamp då två flygmaskiner vill dit. 4 Calvados Crane och 5 Lollo Zet är båda beroende av ledningen, men båda är också rätt veka den sista biten. Jag tror det blir en ruskig öppning, och väljer att chansspika en som kommer att dra nytta av det hårda tempot. 10 Storm Brodde är i kanonslag för dagen och avgjorde på bra sätt senast. Gynnas som sagt om det blir högt tempo här, då tar han ner alla över upploppet. Skulle det inte bli högt tempo får Juhani Partanen köra lite tidigare bara. Vid gardering så är det just spetsbuden som är värst emot.

Rank: 10, 5, 4, 9, 7, 2, 3, 6, 8, 1, 11, 12


V75-7, Silverdivisionen, 2640:

Här får 4 Maxwell Mayday tipsettan. Han vann lätt senast efter en riktig smörresa och såg fortsatt fin ut. Gynnas av distansen och är stabil som ett lås från start. Har ett tungt slutvarv och ska räknas med bra chans. 12 Aces Majesty flög fram den sista biten senast och var nära segern. Gynnas även han av distansen och trots att han står hårt inne pengamässigt tror jag att han är med i segerstriden igen. 1 Macho Gossip har fått ett kanonläge och kan få mycket gratis här. Inte helt borta med lite flyt på vägen. 7 Jasper Lane fick ett tungt lopp senast men höll bra till tredjeplatsen. Han är inte så jättesnabb från start, men hamnar han inte alltför illa till så kan han dyka upp i striden här. 9 Avalon Spider vet man aldrig var man har. Har han vaknat på rätt sida har han ruskig kapacitet, och är ett hett segerbud i så fall.

Rank: 4, 12, 1, 7, 9, 5, 6, 11, 3, 8, 2, 10


Systemet ser ut så här:


1) 2,4,1,8,6,9 (3-5)

2) 12 Arby's Amalia (3-1)

3) 3 Global Investment (10-7)

4) 6,12,10,8,1,9,4 (7-15)

5) 4,12,15 (1-13)

6) 10 Storm Brodde (5-4)

7) 4,12,1,7,9 (5-6)


720 rader = 360 kronor


Lycka till!!

V75
 
 
generationX.se

generationX.se

22 oktober 2011 02:25

Kul! Våra system är förvisso något annorlunda, men vissa tankar helt klart gemensamma. Är också inne på att spika 12:an i andra. Känns som en "billig" spik på streckprocenten och ingen vet ännu riktigt hur bra kusen egentligen är. Upp till bevis imorgon. Global I. är utgång för mig imorgon, vill fälla i detta lopp.

Intressant att du spikar Partanen i sjätte, det är ett av mina drag i det loppet. :)

Lycka till imorgon! Jag postar mina system runt spelstopp. Inget är som bekant skrivet i sten, inte förrän de väl är inlämnade.

http://generationx.se

Niclas Carlson

22 oktober 2011 09:47

Storm Brodde har det blivit ett väldigt surr om under fredagskvällen. Så det kanske är helt rätt:)
Lycka till du med! Nu tar vi dem!

 
Ingen bild

Niklas

22 oktober 2011 14:28

Tjena Niclas och lycka till idag. Alltid kul att läsa dina analyser och tankar. Här har du mitt system för dagen:

1) 2,3,4,6,9
2) 1,3,6,12
3) 10 Beanie M.M
4) 6,10,12
5) 4 Tofu
6) 4 Calvados Crane
7) 1,2,4,7,9

Niclas Carlson

22 oktober 2011 22:04

Tjenare!
Det blev ju bättre än mig i alla fall....
Snygg spik på Calvados Crane!
Vi får ta dem nästa lördag istället!

 
Ingen bild

Anders

22 oktober 2011 15:24

Hej lite sen idag, men denna vecka är vi långt ifrån varandra..
1. 1-2-3-4-7-8-9-10
2. 1-6-10-12 nr 10 riktigt intressant
3. 3-7-8-10
4. 4-6-7-8-9-10-12-15 antagligen vinner väl nr 10
5. 1 Kimono Pearl går emot mina principer men när stig h spikar sig själv då hänger jag på
6. 4-5-6-8-10 gillar din tanke, men kommer 4 till ledning tror jag lopper är över även vid hårt tempo...tror segertiden kan landa på 1.12.5 här
7. 5 Up date hoss men har stark respekt för 4 men det blev spik på nr 5 / 5120 r / 9 andelar Lycka till !

Niclas Carlson

22 oktober 2011 22:03

Fan vad surt, Anders! Du var ju så rätt ute annars. Bra jobbat ändå!
Själv var jag ju under all kritik...

 
Ingen bild

Anders

24 oktober 2011 01:03

Hej, närmare kan man inte komma, skulle ju gjort som ovanstående och spikat 4 calvados crane men var för rädd att nummer 5 lollo cet skulle segla förbi i start...och då hade jag ju garderat i sista och satt den men men. Nya tag Nicke och startlistan till lördag känner jag spontant just nu att det blir 3 t spikar. V75:1 5 Sanity V75:5 4 Velten Ovambo V75:6 5 Saston...Helgardera avd 2,4,7 och dubbla yarrah boko med maharajah..3240 rader :)

Niclas Carlson

24 oktober 2011 17:35

Hade den känslan också, att Lollo Zet var snabbare än Calvados Crane men så var det ju inte..
V75 på lördag känns iskallt, med tre fyra jättefavoriter, men på fredag har jag väl några vansinnesdrag som vanligt...
Nu ska vi ta dem:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards