Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Niclas Carlson - 14 oktober 2011 21:13

Åby står som värd för veckans V75-omgång, som återigen är kryddad med en fet jackpot. Jag väljer att gardera de två största favoriterna under dagen, bra eller dåligt får vi se sen...Jag har lite ont om tid denna gång, så det blir bara lite mindre text om loppen, men det får gå.


V75-1: Jag tror att segerraden bryts för storfavoriten 7 Mellby Sambuca, men plockar ändå med honom på systemet. Jag tror att loppet står mellan 2 Nick Nock och 4 Leonas Yeti, där den förstnämnda får tipsettan. Men jag plockar även med 10 Odyssee Eastwind och 1 Wiss Pen, som båda gynnas kraftigt om det blir högt tempo i loppet.

Rank: 2, 4, 7, 10, 1, 11, 6, 9, 3, 5, 8, 12


V75-2: Här spikar jag 6 Borga Baron. Han har kanonform och såg dunderfin ut senast som fastlåst. Han är riktigt vass från start och jag tror han tar ledningen direkt här. Sen får vi se om man väljer att köra där eller släpper. Men att Borga Baron vinner, det är jag övertygad om.

Rank: 6, 10, 5, 7, 4, 1, 3, 9, 8, 12, 11, 2


V75-3: Jag tror att dagens andra storfavorit, 2 Maharajah, kan åka dit han också. Han har inte startat på nästan fyra månader, och det borde rimligtvis fattas tempo i honom. Jag plockar med honom på lappen ändå, men tipsettan hamnar på 5 Yarrah Boko. Han känns fortsatt bra i träningen enligt rapporter, och jag tror han är hästen att slå. 9 Juggle Face var fin senast och jag vågar inte ta bort honom. 1 Nahar är väldigt intressant här. Distansen klarar han ju utan problem, och han är ett roligt streck.

Rank: 5, 2, 9, 1, 10, 4, 6, 8, 7, 3


V75-4: Här kommer dagens andra spik i form av 8 Säcken. Han gjorde ett bra lopp senast och är i fortsatt fin form. Han tål tuffa upplägg och jag tror han kan krossa allt här den tunga vägen. Kör hårt, Peter!

Rank: 8, 12, 2, 1, 9, 10, 11, 4, 6, 7, 3


V75-5: Ett stenhårt lopp där 5 Next To None Sib får tipsettan. Han är i toppform och verkar inte bry sig om vilken position han får, han vinner ändå. Möter dock bra hästar här, och han är ingen spik för mig denna gång. 3 Merkur Vang är bra när han sköter sig, 11 Hot Pot visade bra form senast, 7 Milles Tempo kan en hel del och 8 Brave Run var riktigt bra i lördags. Jag tror det räcker med dessa fem.

Rank: 5, 3, 11, 7, 8, 4, 1, 6, 2, 12, 9, 10


V75-6: Tipsettan går till 1 Nursery Rhyme som trivs riktigt bra på Åby. Hon vann detta loppet förra året och kan göra det igen. Rygg ledaren och slut? 2 Dileva Käll är i dunderform och är alltid segeraktuell. 10 Olivia Lavec är riktigt bra men har ett bökigt läge. Inte helt borta ändå. 4 Staro Divine är i fantastisk form men är också väldigt hetsig. Har segerchans om hon håller sig hyggligt lugn. 7 Global Kitten var riktigt fin vid segern senast och trots tuffare motstånd nu är hon inte helt borta. 3 Alandias Karisma kan få ett bra lopp och har en sylvass speed.

Rank: 1, 2, 10, 4, 7, 3, 5, 9, 6, 8


V75-7: Här väljer jag att spika 2 Harry Haythrow, som är i riktigt bra form. Han har mött Mellby Sambuca två gånger i rad nu, slipper honom här, och jag tror att Harry haythrow antingen leder hela vägen eller speedar ner allt via open stretch. En bra spik att avsluta med, tycker jag.

Rank: 2, 1, 9, 12, 8, 4, 11, 6, 3, 7, 10


Systemet ser ut så här:


1) 2,4,7,10,1 (11-6)

2) 6 Borga Baron (10-5)

3) 5,2,9,1 (10-4)

4) 8 Säcken (12-2)

5) 5,3,11,7,8 (4-1)

6) 1,2,10,4,7,3 (5-9)

7) 2 Harry Haythrow (1-9)


600 rader = 300 kronor


Lycka till!

V75
Av Niclas Carlson - 14 oktober 2011 07:57

Gårdagens spik Zugzwang var chanslös på att nå ledningen och hamnade istället i tredje inner. Kom ut i andra ytter med 400 kvar men hade tomt i tanken när man svängde in på upploppet. Mötte helt enkelt för hårt motstånd. Skrällen Chiara Sisu dundrade iväg i tredjespår med 600 kvar. Kom fram utvändigt tätduon med 350 meter kvar, kopplade greppet på dem med 150 meter kvar men blev snöpligt avslagen precis innan mållinjen. Toppinsats!


Fredagens V65-omgång avgörs på Romme. Det är dessutom jackpot så det kan nog bli hyggliga pengar idag.


Dagens spik är:


V65-5: 10 Isak CD - Daniel Olsson


Isak CD spurtade starkt i senaste loppet men nådde inte ända fram till vinnande Lamborghini ST. Visade dock fortsatt form och trots läget ikväll bör han ha bra chans att städa av det här gänget. Spikas på allt!


Dagens skrällbud är:


V65-6: 9 Nice Brozo - Tino Ärling


Nice Brozo svarade för en riktigt bra prestation i lördags på V75 som trea. Siter inte det loppet för mycket i benen, så tycker jag att hon ska ha bra chans att kunna vinna detta.


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards