Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Dagens spik och Dagens skrällbud V65 Romme 14/10

Av Niclas Carlson - 14 oktober 2011 07:57

Gårdagens spik Zugzwang var chanslös på att nå ledningen och hamnade istället i tredje inner. Kom ut i andra ytter med 400 kvar men hade tomt i tanken när man svängde in på upploppet. Mötte helt enkelt för hårt motstånd. Skrällen Chiara Sisu dundrade iväg i tredjespår med 600 kvar. Kom fram utvändigt tätduon med 350 meter kvar, kopplade greppet på dem med 150 meter kvar men blev snöpligt avslagen precis innan mållinjen. Toppinsats!


Fredagens V65-omgång avgörs på Romme. Det är dessutom jackpot så det kan nog bli hyggliga pengar idag.


Dagens spik är:


V65-5: 10 Isak CD - Daniel Olsson


Isak CD spurtade starkt i senaste loppet men nådde inte ända fram till vinnande Lamborghini ST. Visade dock fortsatt form och trots läget ikväll bör han ha bra chans att städa av det här gänget. Spikas på allt!


Dagens skrällbud är:


V65-6: 9 Nice Brozo - Tino Ärling


Nice Brozo svarade för en riktigt bra prestation i lördags på V75 som trea. Siter inte det loppet för mycket i benen, så tycker jag att hon ska ha bra chans att kunna vinna detta.


Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards