Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Dagens spik och Dagens skrällbud V65 Bergsåker 21/10

Av Niclas Carlson - 21 oktober 2011 02:06

Torsdagens spik Pronto Brizard hamnade i sjätte ytter efter start. Gick med i attack på bortre långsidan och avslutade fullt godkänt till tredjepriset efter en lite passiv styrning. Skrällen Felix Vingboons kördes väldigt passivt, och gick i mål helt obrukad som femma efter en bra avslutning.


Fredagens V65-omgång avgörs på Bergsåker, och är väl egentligen omvandlad till V5, då Hallsta Lotus knappast kan förlora i V65-1. Annars ser inte omgången så upphetsande ut, och utdelningen kommer knappast upp i några större höjder.


Dagens spik är:


V65-6: 5 Nina Ruda - Håkan Skoglund


Nina Ruda har bättre form än vad raden antyder, och hon har fått ett perfekt läge här. Jag tror hon flyger till ledning här och sen blir hon svårslagen. En kul spik att avsluta med!


Dagens skrällbud är:


V65-5: 8 Yosemite Boko - Per Linderoth


Yosemite Boko har hittat toppformen och nollan senast tar jag inte så hårt på då han inte kom in i loppet. Har ett tråkigt läge, men kommer sin vana trogen med en raketspurt över upploppet och kan räcka ända fram. Kör i tid, Per!


Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards