Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Resultat V75 Gävle 8/10

Av Niclas Carlson - 8 oktober 2011 18:59

Rätt rad:


2 Velten Ovambo (2,22) (44%)

10 Hallsta Lotus (1,68) (64%)

2 Alvena Pele (2,10) (37%)

10 Agobra Peter Pan (4,03) (22%)

15 Cruise Speed (6,24) (19%)

4 Q Forty Five (20,41) (5%)

10 Francais Du Gull (4,89) (42%)


7 rätt: 18 170:-

6 rätt:       71:-

5 rätt:         0:-


Det blev rena favoritparaden i inledningen av V75-omgången. Med fyra rätt efter fyra lopp och tre spikar avklaradeså fanns det stora förhoppningar om att sätta sjuan. Men till slut så blev det det gamla vanliga. Fem rätt och noll kronor tillbaka. En tröst i bedrövelsen är ju att det blev jackpot igen...


Kort om dagens spikar:


Hallsta Lotus (V75-2) kom igenom bra från start och hamnade direkt i andra ytter. Klev dock fram efter 300 meter och var framme i dödens efter 500. Tryckte på ledaren men fick svar, tryckte till ytterligare med 600 meter kvar och fick genast ett litet grepp. Tog över ledningen med 350 kvar och försvann sen till en överlägsen seger. Visade med eftertryck att han inte har nåt motstånd för dagen.


Alvena Pele (V75-3) flög direkt till ledningen. Höll sen ett jämnt tempo, men såg aningen seg ut runt sista sväng. Försökte att rycka undan men var hårt ansatt över upploppet och lyckades till slut hålla undan till seger med en hals. Vann utan att övertyga.


Agobra Peter Pan (V75-4) hamnade i fjärde ytter från start. Gick med i tredjespår med 600 kvar, men lyftes ut i fjärdespår med 500 kvar. Gick kusligt fort runt sista kurvan och kunde sen enkelt koppla greppet över upploppet. Vann ganska så enkelt och gjorde en topprestation.


Nu blickar vi framåt...

V75
 
 
Ingen bild

Sam

8 oktober 2011 21:32

7an satt idag. Hade samma spikar som du i andra och tredje och det blev perfekt. Lycka till nästa vecka, känns som om din form är på väg uppåt. Spikarna satt alla idag och tidigare i veckan vann Jolly Broline och din rensare kom tvåa.
Brave Run (som jag för övrigt också hade med) var ju väldigt nära den med.

Niclas Carlson

8 oktober 2011 21:37

Grattis!
Jo, det känns som att formen är på väg igen efter att ha varit som bortblåst ett bra tag. Hemmaplan för V75:an nästa vecka gör att det blir en riktigt kul vecka:)

 
generationX.se

generationX.se

8 oktober 2011 23:49

Känner igen och delar din frustration. Satt dock med fem rätt efter fem lopp, men torskade i sjätte, i vilket jag ändå satt med sju hästar. *suck* Redéns hästkrake hade jag som häst åtta. Jag har postat mitt jokersystem på min blogg, för den som är nyfiken. Men, som du säger, nya tag nästa vecka.

http://generationx.se

Niclas Carlson

9 oktober 2011 13:18

Riktigt surt. Läste tyvärr en intervju med Redén i fredags där han sade att han skulle backa och köra defensivt. Så jag blev riktigt förbannad när han kör till spets och vinner hur lätt som helst. Sen försvarade han sig i och för sig med att han ändrade taktik efter värmningen, något som jag ju kan köpa.
Men vi tar dem nästa lördag istället!

 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

9 oktober 2011 00:24

Grattis till Sam! Nice att få med den enda skrällen i omgången...

http://vinnarskalle.net

Niclas Carlson

9 oktober 2011 13:16

Ja, det är bra gjort att sätta sjuan, oavsett utdelning:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards