Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Resultat V75 Solvalla 1/10

Av Niclas Carlson - 1 oktober 2011 19:17

Rätt rad:


5 Mellby Sambuca (1,75) (70%)

6 Niagara FH (6,96) (26%)

6 Joke Face (2,50) (45%)

8 Mugger MM (4,97) (24%)

3 Global Midnight (1,47) (78%)

2 El Sueco (4,39) (28%)

4 Yucca Boko (3,57) (27%)


7 rätt: 784:-

6 rätt:   18:-

5 rätt:     0:-


Det blev som befarat rena favoritparaden idag och blygsamma 784:- för sju rätt. Själv var jag inte i närheten av sju rätt, trots en bra inledning. Fyra rätt blev det till slut...Tråkigt såklart, men bara att ta nya tag. Lika tråkigt var det att se stoloppet där Global Midnight vann. Jorma Kontio vågade inte svara Åke Svanstedt och förlorade loppet på det. Jag kan förstå att han gör det, men det ser ju så jävla illa ut. Här vill jag, precis som Micke Nybrink och flera till, att ATG agerar på nåt sätt. Antingen inför man en regel som säger "endast en häst från ett och samma stall", eller så inför man stallspel, med betydligt sämre odds som följd...


Kort om dagens spikar:


Niagara FH (V75-2) fick en bra start och hamnade tidigt i andra ytter. Det blev sedermera tredje ytter, och där satt Bosse Falsog iskallt kvar med 600 kvar. Då kom det attacker i tredjespår, men det brydde sig inte Falsig om. Med 200 kvar satt Niagara FH fortfarande fast, men lyckades pilla sig ut i tredjespår. Med 100 meter kvar kom så den slutliga luckan, och spurten bet riktigt vasst. Avväpnade de andra i god tid före mål, men visst hade han rejält med flyt...


Joke Face (V75-3) hamnade i andra ytter i starten, men efter 300 meter styrde Ludde på i tredjespår. Joke Face dundrade framåt till ledningen efter 500 meter, och sen fick han styra som han ville. Fick dämpa tempot till löjliga 15,5/1000, och hade inga som helst problem med att gå undan till en vattentät och busenkel seger.


Mathilde Tröjborg (V75-7) fick en bra start och hamnade i tredje ytter. Tempot var högt uppskruvat, men när Flemming gick till attack med 550 kvar hände ingenting. Mathilde Tröjborg såg riktigt seg och stenslagen ut runt sista kurvan, men fick upp farten över upploppet och spurtade godkänt till fjärdeplatsen. Men hon kan så mycket bättre, och var knappast frisk idag...


Vad som är positivt från den här dagen är ju helt klart att det blir jackpot till morgondagens Kriterie-V75:a...

V75
 
 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

2 oktober 2011 16:06

Spiken på Niagara FH var snygg! Jag hade inte ens med den hästen. Synd att det inte höll hela vägen.

http://vinnarskalle.net

Niclas Carlson

2 oktober 2011 18:00

Tackar! Tur att man kan sätta nån spik i alla fall:) Men den hästen har jag jagat förut och jag såg den på Åby sist, så för mig var den inte svår. Men så är det ju, ibland hittar ju du såna som jag inte heller har med...
Vi får drömma vidare ett tag till:)

 
Ingen bild

Frida

2 oktober 2011 21:06

Hej Niklas
Nectarine snyggt. Kollar in ditt Lördags system till Gävle. Hoppas Du hittar en riktig skräll.Du är på G nu :)
Hälsningar Frida

Niclas Carlson

3 oktober 2011 08:19

Tack Frida!
Jag hoppas kunna hitta såna vinnare hela tiden på lördag:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards