Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Resultat V75 Åby 18/12

Av Niclas Carlson - 18 december 2010 19:31

Rätt rad:


3 Oliver Twist (2,37) (48%)

8 Junior Vang (2,98) (47%)

5 Rio De La Plata (7,95) (14%)

12 Hazard Brodde (18,49) (6%)

6 Lizas Irja (3,46) (39%)

1 Growup (2,69) (59%)

9 Baht Launcher (6,11) (31%)


7 rätt: 24 470:-

6 rätt:      176:-

5 rätt:        18:-


Så blev utfallet på Åby idag och återigen måste jag tyvärr säga att jag var snett ute på det idag igen. Fyra rätt blev det till slut, och mina idéer var idag helt fel.


Kort om dagens spikar:


Avanto (V75-1) var snabast från start och tog ledningen. Släpte sen programenligt till Ridgehead Cahore efter 300 meter. Men sen blev det fel när denne frontrunner släppte till vinnaren Oliver Twist efter 600. Avanto hamnade då i tredje inner, och när Ridgehead Cahore inte kunde följa med runt sista kurvan tappade Avanto många längder på vinnaren. Kom ner på open stretch och avslutade bra till tredjeplatsen, men hade för långt fram.


Junior Vang (V75-2) inledde mycket lugnt men hittade ändå tredje ytter. Satt kvar väldigt länge där, men 600 före mål började han röra på sig. Gick iväg till attack med 300 kvar och via en bra avslutning fångade han in ledaren i god tid före mål och höll sen undan för skrällen som kom farandes bakifrån. Gjorde en bra insats och blir bättre för varje start.


KK Logistic (V75-6) tog sig till ledning efter 200 meter. Fick dämpa farten något, men fick sen elak press av utvändige Casher. Kunde sen inte freda sig över upploppet när Cashers stallkamrat Growup fick lucka via open stretch och stallkörningen lyckades. KK Logistic höll till andraplatsen och var väl trots allt ändå godkänd.


V75
 
 
Ingen bild

Peter

19 december 2010 16:31

Jag valde också att spika K.K.Logistic Om jag bara hade tagit med en häst till så hade det varit fullpott med ett system på 121 kr.

Niclas Carlson

19 december 2010 19:30

Surt, men bra lirat i övrigt! Jag var på Åby igår och pratade med Flemming Jensen innan loppen och han sade att KK Logistic var hans bästa chans, så det blev dyrt för min del när han förlorade. Men vi tar dem på torsdag....

 
Ingen bild

Peter

20 december 2010 09:44

K.K.Logistic är väldigt lik Global Investment och Iceland. Den är stark och uthållig men inte så värst snabb. För att kunna vinna med en sån häst så måste man driva hästen och ligga en bit längre fram än dem andra. Flemming kör hästen så som han kör Mathilde Tröjborg och det är nog lite fel.

Men Frillan Filikous å andra sidan har både fart och uthålligt. Men helt fel kusk. Varje gång så sitter man där och undrar om den kommer att hinna fram.

Niclas Carlson

20 december 2010 10:25

Tycker nog att Iceland och Global Investment är snabba också, men KK Logistic är lite trög av sig. Vad det gäler Frillan så har du helt rätt, kusken är inte att lita på.
Men men, u tar vi nya tag och siktar på sjuan både på torsdag och söndag:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Presentation

Fråga mig

111 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards