Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Resultat V64 Solvalla 1/12

Av Niclas Carlson - 1 december 2010 21:34

Rätt rad:


1 Lark Kronos (13,85) (9%)

4 Mose d'Asolo (9,65) (11%)

11 Askö Serve (1,96) (50%)

1 Ninepoints Jazzy (10,60) (15%)

6 Paris Lavec (14,39) (4%)

14 I Won't Dance (2,43) (45%)


6 rätt: 1 264 712:-

5 rätt:       4 131:-

4 rätt:          217:-


Det smällde rejält på Solvalla ikväll, och det blev miljonutdelning. De två största favoriterna föll tungt, och vi fick dessutom se en fantastisk avslutning av I Won't Dance som vann på 13,3/1660. Han hade gott och väl 40 meter att plocka in över upploppet, men han hann dit på nåt sätt.

För min del blev det tre rätt, två av missarna satt som reserver, medan jag var helt borta på Lark Kronos.


Kort om kvällens spikar:


Somekindacatch (V64-5) rullade över i galopp strax innan bilen släppte fältet, och ville inte ställa sig.


Västerbo Face It (V64-6) höll ledningen inledningsvis, men var på väg att släppa ledningen när han helt plötsligt galopperade bort sig efter 250 meter.


Ingen bra början av denna månaden, men det ska jag ändra på...

V64
 
 
Ingen bild

Izze

1 december 2010 22:51

Bara för nån dag sedan sa du att du spelar för de stora vinsterna men när det väl smäller till är du borta, dina system känns väl favoritbetonade ändå. Du kanske inte ska stirra dig blind på hästar som "borde" vinna. Detta inte menat som kritik bara en undran. Eller har jag fel?

Niclas Carlson

1 december 2010 23:01

Tjena Izze!
Du kan ha lite rätt, men samtidigt så får man se till vinstchansen också. Jag garderade upp Nantucket ikväll, men spikade Somekindacatch. Förstår vad du menar, men det göller ju att ha lite flyt också, och hitta loppen där det kommer att smälla. Tyvärr så har det mest varit så att det smällt i fel lopp vad det gäller mina system.
Men jag lovar att jag ska skärpa mig rejält den närmaste tiden...

 
Ingen bild

boniebonx

2 december 2010 11:59

Jag tycker hela V64 har vart helt awesome. Jag lät mitt jeffla "intellect take over" och förlorade stort på det. En läxa man lärt sig av.

1 Lark Kronos - Första hästen jag streckade (stensäker på att den skulle vinna) första gången jag såg startlistan. VALDE BORT i slutändan pga; favorit systemet (strecken), obeslutsamhet (Ska jag gå efter mitt eller folkets?)

1 Ninepoints Jazzy - -II- samma sak som ovan.

4 Mose d'Asolo - Kände på mig att denna skulle göra det svårt för min "Spik #5" som totalt failade, men valde att inte gå efter min instinkt. pga; av favorit systemet.

6 Paris Lavec - Mönster Knuds namn drog mig som attans till han, såg också vad du skrev om hästen, tittade en andra gång på infon; men valde att inte ta med den. Igen litade på min "Spik #5" som totalt failade där också och det hade också gjort för stort hål i plånboken.

Så, bottom line is; fångade 2 hästar av 6races, pga; att jag gick efter hela favorit systemet. Hade jag gått efter min instinkt hade jag iaf haft 4.700 i min börs idag. Kanske en mil om jag hade tagit Mönster knuds häst med, men ajja, sånt är livet. Har fått en läxa.

 
Ingen bild

boniebonx

2 december 2010 12:02

Opps, menar 4,100+ kronor lol.

 
Ingen bild

boniebonx

2 december 2010 12:05

Mm, vad jag menar med det hela är "hade jag gått efter min instinkt, mina första val och inte låtit mig influenseras av favorit systemet, så hade ja fått 5rätt igår, kanske 6"...

Det ända som hade stått mellan mig och "miljonen" var om jag hade tatt med Paris Lavec eller ej, som sagt vet ej men men...

Niclas Carlson

2 december 2010 15:15

Tråkigt, och mycket surt för dig att du frångick det du trodde på. Tyvärr gör man ju det ibland, när man inte känner sig säker, och så blir man än mer osäker när vissa inte blir så hårt streckade.
Men jag försöker att alltid lita på mig själv, oavsett om det är en 1 %-are eller 90 %-are...
Nu tar vi dem på lördag!

 
Ingen bild

boniebonx

2 december 2010 18:04

Mjo, man gör ju det. Oh, lördagen ja, försöker göra mitt system redan nu, tänkte spara min hjärna inför själva dagen men då som sagt, favorit systemet får ens tänkande ur balans lol.

Niclas Carlson

2 december 2010 18:28

Men det är då man ska skärma av sig från allt vad tidningar och andra säger, och lita på sig själv:)

 
Ingen bild

Mischaa (boniebonx)

2 december 2010 20:03

Ja men precis ;) Har inte du FB? Hade gärna bollat nå ideer med dig.

Niclas Carlson

2 december 2010 20:24

Jodå, det har jag. Sök efter Niclas Carlson, så hittar du mig där

 
Mischaa

Mischaa

2 december 2010 22:33

ok, addat dig :)

http://boniebonx.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards