Direktlänk till inlägg 24 april 2011

V65 Halmstad 25/4

Av Niclas Carlson - 24 april 2011 23:12

Halmstad står som värd för måndagens V65-tävlingar. Jag har återigen varit upptagen med annat än trav under kvällen, därför blir det endast ett systemförslag idag också. Jag ska bättra mig...


V65 Halmstad:


1) 2,3,5,7,9 (12-4)

2) 2,4,5,6,10,11 (7-8)

3) 2,3,4,10 (9-6)

4) 6 Ouch DK (13-10)

5) 3 Lavec Kronos (1-2)

6) 1,10 (11-7)


240 rader


Kort om spikarna:


Ouch DK (V65-4) såg ut som en kratta senast och galoppen kom som ett brev på posten. Är uppfräschad efter det och har hittat en lämplig uppgift här. Mitt scenario är att Flemming kör fram tidigt och övertar täten, och sen drar på i bra tempo. Jag tror de andra får svårt att hinna ikapp...


Lavec Kronos (V65-5) vann på bra sätt senast och har en överkomlig uppgift här. Ludde vill säkert visa Tore Fyrand att han ska vara med i Elitloppet, och då bör han mosa det här gänget rätt så lätt. Spets och slut?

V65
 
 
Ingen bild

Sam

24 april 2011 23:58

3, 5, 7 bör räcka långt i första, annars är det rätt så öppet. 4-5 kan räcka i andra, annars är 5an en mycket fin spik för den modige (ta med 11 och du lär inte spricka)
DreamalittleDream bör vinna i tredje
Öppet i fjärde. Här kanske man kan spika Niller.
Lavec Kronos bör vinna femte, men Frillans spurt är alltid underskattad. 4-5-7 är bortglömda. 8an kan vara med på fotot vid klaff.
Boman är en fin häst som egentligen bör vinna detta, men hans stridsmoral är inte den bästa, och aktionen stämmer inte helt hundra. Min vinnare är 10. GLÖM INTE 12!

Sträckvärda hästar:
1) 2
4)10-14
5) 4-5-7
6) 5-11- 12

Det var mina tankar det.

Niclas Carlson

25 april 2011 02:19

Det tackar vi för:)
Tror inte ett ögonblick på Boman i sista, tycker det är en vek häst som inte vill vinna.
Lycka till!

 
Ingen bild

underbarnet

25 april 2011 07:58

ja du får allt anstränga dig lite till, speciellt nu när det närmar sig:-)

Niclas Carlson

25 april 2011 09:40

Haha:) Jag vet, och kommer att göra det också. Nu ska formen toppas till juli:)

 
Ingen bild

Sam

25 april 2011 15:03

Hoity Toity ska laddas från start. Tror du att hästen kan nå ledningen?
Luddes häst är ju väldigt startsnabb och även om Hoity inte tar sig förbi så kanske hon väljer att pressa såpass mycket att Ludde till sist tvingas släppa.
Jag kan inte jättemycket om Lavec, klarar han av hård press under det första halvvarvet?

fjmz

 
Ingen bild

Sam

25 april 2011 15:58

Blev helt chockad när jag såg att tävlingarna redan var igång. Hade tänkt spika Practical Joke och Dreamalittledream. Men men, sånt som händer

 
Ingen bild

Sam

25 april 2011 17:08

Niller gav iallafall ett fint odds

Niclas Carlson

25 april 2011 23:07

Ja, det var bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards