Direktlänk till inlägg 10 april 2011

V65 Årjäng 10/4

Av Niclas Carlson - 10 april 2011 01:09

Söndagens V65-omgång avgörs i Årjäng. Omgången ser inte så lättlöst ut och det kan bli bra betalt idag. Det blir endast ett systemförslag idag då jag haft annat för mig under lördagskvällen. Bättring utlovas...


Dagens V65-system:


1) 7,8,10 (2-6)

2) 1,4,7,8 (12-10)

3) 9 Glenn Palema (1-11)

4) 13 Pippin (3-7)

5) 3,4,6,9 (8-5)

6) 1,7,8,9,12,15 (13-5)


288 rader


Kort om spikarna:


Glenn Palema (V65-3) kördes till ledning efter 400 meter i sin debut. Drog sen i bra tempo och lämnade sina konkurrenter på ett mycket bra sätt sista 400. har ett lurigt läge idag, men jag tror att Svanstedt kör fram tidigt och vinner rätt så bekvämt.


Pippin (V65-4) fick en tung inledning med tredjespår första 600 meterna senast. Kom sen ner som andrahäst på innerspår en bit efter den hårddragande ledaren. Hade sen oturen att sitta fast från 500 kvar och hela vägen i mål, och fick aldrig chansen. Hade gott om krafter kvar och såg fin ut. Lurigt läge även för Pippin, men med rätt ryggar sista varvet så tror jag att han blåser ner allt över upploppet.

V65
 
 
Ingen bild

Micke

10 april 2011 11:33

Tjenare Niclas. Kul att se dig tillbaka igen. Synd att få starta upp igen med ett plattfall (liksom mig) på V75. Ser bra ut idag så här på förhand. Sen får man hoppas att det är lika bra i efterhand :).
Här kommer mitt system iaf.

1) 2,7,8,10
2) 1,2,4,8,12
3) 9
4) 1,3,7,13,14,15
5) 3
6) 3,12

Lycka till!

Niclas Carlson

10 april 2011 11:42

Tjenare Micke!
Kul att det uppskattas att man är tillbaka:)
Ja, det blev som du säger platt fall igår, men du vet ju hur vi travspelare är, vi funderar ett tag på vad som gick fel sen skakar vi av oss det och försöker på nytt:)
Håller med dig, det ser bra ut på förhand, och håller tummarna för att det ser minst lika bra ut efteråt.
Lycka till!!

 
Micke

Micke

10 april 2011 11:49

Ja exakt. Bara borra ner sig i startlistan igen och stirra sig blind :).
Hade en rad till med familjen igår som vi prickade in 5 rätt med igår. Sprack på 2 spikar så det vart bara 1800 att dela på, men det får man vara nöjd med en dag som den.
Jag tänkte Chansspika Persos Seaman igår men ändrade mig när jag läste om kusken på alvena Pampas. Han skulle ju vara aggresiv och inte vara rädd för att köra tufft. Såg inget av det igår dock.

http://mickestravtips.bloggplatsen.se

Niclas Carlson

10 april 2011 11:56

Bra lirat ändå! Fem rätt på en så svår rad är bra!
Synd att du inte spikade Persos Seaman. Då kanske det blivit minst ett rätt till? Tyvärr är Christophe Martens inget att lita på. Man vet aldrig var man har honom. Han kan tokköra ena loppet för att i loppet efteråt sitta och sova i femte inner. Igår skötte han väl sig hyfsat ändå, men borde kanske sett att ledaren skulle krokna och att han inte behövde gå ut i tredjespår. Segern som rök där, kanske?

 
Ingen bild

Micke

10 april 2011 13:34

Ne hade nog blivit samma iaf. Det var ju spik i första ändå. eller ja 4 rätt hade det blivit ist.
Jo det var väl hyfsat men jag tyckte det var en lite lojj start från hans sida. Inte riktigt med. Sen skulle jag vilja se hur mycket lucka björn hade. Tyckte Christophe fick styra ut mycket när Björn klämde sig ut. Han trodde nog han var klar när han kom från tredje och var inte riktigt vaken där. Bara vad jag tror. Inte hört vad han har sagt efter loppet. Men tycker han ska lämna tillbaka Pampas. En bra häst som jag vill se i Sverige i fortsättningen med. :)

Niclas Carlson

10 april 2011 15:26

Ja, bra hästar vill man gärna ha kvar i Sverige. Jag hoppas Lennartsson fick väldigt bra betalt för honom...

 
Ingen bild

Sam

10 april 2011 15:29

Går inge vidare med bloggen. Får se när den öppnas. Sålänge kommer ett systemförslag

1) 6, 7, 10
2) 1, 2, 4, 5, 7, 8, 12
3) 9
4) 1, 3, 4, 7, 10, 11, 13, 14, 15
5) 3, 4, 6, 9
6) 12

Niclas Carlson

10 april 2011 19:45

Ser fram mot din blogg:)
Synd på systemet. Du sätter den snart igen.

 
Ingen bild

Sam

10 april 2011 15:30

Sorry, menade 6, 7, 8 i avd 1. Hade med 10 först men när han galoppera i värmningen så byttes den bort!

 
Ingen bild

Sam

10 april 2011 15:31

I övrigt förstår jag inte varför inte Åke sätter sig bakom Rutger Raket. Är det lite spänt mellan dem? Blivit ovänner på sistone?
Tycker själv att Rutger har toppchans. Var en tänkbar spik för mig.

Kommer Glenn bort sig i avd 3 så lär 2an vinna

Niclas Carlson

10 april 2011 19:48

Jag vet faktiskt inte. Men var inne på samma spår att Rutger Raket var en bättre chans på förhand.

 
Ingen bild

Milla

10 april 2011 18:26

jag satte 6an idag plus 8 femmor ..dock inte så svårt men glad trots allt

Niclas Carlson

10 april 2011 19:44

Grattis Milla!
Bra jobbat! Och det trots mina tips:)

 
Ingen bild

Micke

10 april 2011 18:39

Bara jag som tyckte Nr 12 i sista var före enligt målfotot? Trött jag blir. Och varför var Glenn Palema tvungen att tappa i starten.. Tråkig dag.

Niclas Carlson

10 april 2011 19:43

Jag tyckte också att Lome Mix var före, men det var ju inte målfotot de visade i tv. Synd att de ska lura tittarna på det viset...

 
Ingen bild

milla

10 april 2011 20:46

jag kom inte in så jag kunde se vad du hade spelat tyvärr men som tur var hade jag turen på min sida idag :)

Niclas Carlson

10 april 2011 20:53

Det var kanske tur att du inte kom in då:)
Grattis igen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards