Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Resultat V65 Bergsåker 1/4

Av Niclas Carlson - 1 april 2011 23:01

Rätt rad:


5 Trustworthy Ås (1,71) (60%)

5 Filofax NO (2,77) (45%)

11 Merrimac (29,63) (7%)

13 Bongsbofax (7,59) (30%)

4 Bella Hammering (20,32) (2%)

6 Canon (3,88) (36%)


6 rätt: 86 999:-

5 rätt:      847:-


Det var rena vilda västern-styrningar i vissa lopp kväll. Kul när det tävlas i loppen! Kvällens kusk blev Lars-Göran Söderberg som lyfte in de två minst streckade vinnarna. Starkt jobbat! För min del blev det tre rätt...


Kort om spikarna:


Vitesse d'Inverne (V65-5) öppnade bra men fick stenhård press direkt. Svarade ledningen runt kurvan, men blev sen tvingad att släppa efter en monsteröppning. Klev ut i dödens efter ett knappt varv, men var kall och stenslagen redan 500 kvar. Dalade genom fältet och är delvis ursäktad av den tuffa öppningen..


Robin Ru (V65-6) såg ut att få andra ytter när han galopperade i den första kurvan. Ställde sig snabbt men hamnade sen i fjärde ytter. Gick till attack med 700 kvar men kunde ingenting. Svag.

V65
 
 
Ingen bild

Sam

2 april 2011 00:23

Hoppas att du spikar Stamping och Nu Pagadi så att vi inte spikar lika, Niclas

Hallsta Lotus blir min "säkra" i omgången. Stenklar.

Torvald Palema får bli min "troliga". Han tar spets, Nu Pagadi får dödens. Detta är ju en position som hästarna normalt får väldigt svårt att vinna ifrån men Nu Pagadi måste troligtvis vara i relativt långt framme från början. Då Nu Pagadi gör sin årsdebut skulle jag bli väldigt förvånad om Erik går och sätter press på Åke. Istället lär han sitta lugnt och bli nöjd med andrapriset. Rakas kommer troligtvis sitta i rygg på Pagadi och vara nöjd med att "få rygg på en så bra häst som Nu Pagadi"
Tror knappt att det kommer komma några riktiga attacker innan sista kurvan. Varvet lär springas på 1,18.

Min tredje spik är lite klurigare, får se hur det blir med den

Niclas Carlson

2 april 2011 00:54

Får göra dig besviken då, för jag spikar Hallsta Lotus också...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards