Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Dagens Dubbel 2/3 Umeå

Av Niclas Carlson - 2 mars 2012 00:13

Fredagens V65- och DD-omgång avgörs på Umåkers travbana i Umeå. V65-omgången ser lite svårlöst ut, medan DD-loppen ser desto lättare ut. Värt att tänka på är att man har isbana på Umåker! DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

11 Give To Get är i kanonform och spurtade bra senast efter en sen lucka. Blev dock diskad för trängning, men gjore en bra insats. Har ett lite bökigt läge här, men har ett tungt slutvarv och jag tror han tuggar ner alla den sista biten. Jag chansspikar!


DD-2:

2 Västerbo World älskar det här med isbana och hade nog gärna sett att han kunde tävla på det året runt. Formen är det inget fel på heller, och han möter inget skräckinjagande motstånd. Trivs bra både i spets och i ryggar, därför spelar löpningsförloppet mindre roll. Jag har svårt att se honom förlora det här och spikar utan att tveka!


DD-systemet ser då ut så här:


1) 11 Give To Get

2) 2 Västerbo World


1 rad x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

Hasse

2 mars 2012 14:15

Tror inte Västerbo World bara vinner. Jag tar en chans med Dandie Palema som inte är dålig. Formen? Har t.ex vunnit silver i V75 och spöade ett bra gäng den gången (Örjan styrde då visserligen...). Jag chansspikar och tjejerna är på gång. Se bara igår på DD.

Niclas Carlson

3 mars 2012 00:43

Håller med dig om att Dandie Palema är en bra häst, men Västerbo World på isbana går inte att slå...

 
Ingen bild

Sam

2 mars 2012 20:47

blev 2-2 för mig.. Osäker dock på Västerbo World då de skrapat av isen på banan.
Inget roligt odds, men kan nog skrapa upp lite pengar inför imorgon.
11 gick ju bra i 500 meter, synd att den spurta så tidigt och utan rygg

Niclas Carlson

3 mars 2012 00:42

Give To Get gick alldeles för sent, men var inte heller som bäst idag. Livi Destiny fick lunka undan i spets, då är han snudd på oslagbar... Grattis till DD!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards