Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Dagens Dubbel 20/2 Färjestad

Av Niclas Carlson - 20 februari 2012 00:25

Måndagens V65- och DD-omgång avgörs strax i Karlstad, närmare bestämt på Färjestadstravet. En omgång som ser ut att kunna handla en hel del om Björn Goop, som sitter upp bakom en del bra chanser. I DD-loppen tror jag dock inte alls på honom:


DD-1:

4 SJ's Survivor fick en snäll resa i rygg på ledaren i sin årsdebut senast. Blev perfekt framdragen i ryggar fram till 300 kvar då han levererade en vass avslutning. Nådde inte hela vägen fram, men såg dunderfin ut. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig, och möter ett överkomligt gäng här. Han är snabb ut, och jag tror han sitter i spets tämligen omgående. Väl där blir han svårslagen och jag väljer att spika!


DD-2:

5 Valnes Bonnie har hygglig form och ett bra läge. Kan snurra till det för sig själv ibland, men har bra fart i sig när hon sköter sig. Kommer hitta en fin position direkt och bör vara med i striden här. 1 Fridhems Tiara har fått pausa en dryg månad. Är därför lite svårbedömd, men har bra fart och ett bra läge. Kan knappast försvara ledningen, men bör få en bra resa och är inte helt borta. 11 Olivia Frontline är i knallform, men har ett besvärligt läge här. Med lite flyt på vägen kan hon runda alla här.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 4 SJ's Survivor

2) 5,1,11


3 rader x valfri insats


Lycka till!

 
 
Ingen bild

Ewa P

20 februari 2012 00:44

Tack för dina tips , skönt med nån som är ute i god tid =) jag har inte kikat på morgondagens spel ännu men ska göra det imorrn till frukost =) Natti natt , Ewa

Niclas Carlson

20 februari 2012 19:07

Hej Ewa!
Lägger alltid ut det tidigt, det är då jag har tid med det:)
Lycka till!

 
Ingen bild

Sam

20 februari 2012 20:33

Lirar mest på 4-5 men även lite på 12-5

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Skapa flashcards