Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Dagens Dubbel 19/2 Solvalla

Av Niclas Carlson - 19 februari 2012 00:47

Söndagens V65- och DD-omgång går som vanligt på Solvalla. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Varför? Hur som helst så ser omgången lite smålurig ut och det kan bli hyggligt betalt till slut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra långlopp där det kryllar av segerkandidater. 4 Landers Power hade helt fel förutsättningar senast med fel distans och ett dåligt läge. Gjorde ändå en godkänd insats och bör ha flyttats fram ett snäpp formmässigt då han hade haft lite semester innan. Dagens förutsättningar är perfekta, och han kommer hitta en bra position direkt. Sen tror jag att han avgör det hela med sin vassa avslutning. Tränaren Janne Hellstedt är dessutom väldigt uppåt om honom, och jag väljer att chansspika Landers Power!


DD-2:

Ännu ett bra lopp, och tipsettan går till 11 Kalle Quivivra som är i kanonform. Gick i dödens större delen av loppet senast och höll strålande. Fick dock segern till skänks då ledaren galopperade med allt klart 100 meter före mål. Kalle Quivivra visade dock fortsatt form, och kan avgöra med sin vassa speed. 2 Wee Catch Diamond var förbättrad senast och möter lite lättare motstånd nu. Han kan öppna snabbt om han vill, och från ledningen är det en bra segerchans. 9 Blue Rocket avslutade vasst senast och visade nyvunnen form. Kan få ett perfekt smyglopp här, och har han inte för långt fram när man svänger in på upploppet kan han skrälla rejält! 10 Nantucket var inte alls till sin fördel senast, och kan betydligt bättre. Har en enorm kapacitet och med lite flyt på vägen är han med i striden.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 4 Landers Power

2) 11,2,9,10


4 rader x valfri insats


Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards