Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

V65 Axevalla 24/1

Av Niclas Carlson - 24 januari 2012 00:26

Tisdagens V65-omgång avgörs på Axevalla. Det är jackpot, och det är anledningen till att jag gör en analys av hela omgången idag. Tanken är att göra det vid så gott som varje jackpottillfälle... Omgången ser inte helt lättlöst ut, förutom de två sista avdelningarna. Jag tror det kan bli rätt så hyggligt betalt till slut, och hoppas såklart att sexan sitter. Nu drar vi igång!


V65-1:

Ett hyggligt sprinterlopp där jag ger tipsettan till 5 Midnight Hall som gjorde ett bra lopp senast. Han har nu två lopp i kroppen efter en tids vila, och formen bör således peka spikrakt uppåt. Har ett ra läge här då han är snabb ut, och bör kunna hitta en bra position. Slåss om segern, men ska garderas, då det finns roliga drag bakom. 2 Letter Writing har ingen rolig rad, och formen är en aning svårbedömd. Men hon har ett bra läge, kan öppna bra och får Björn Goop i sulkyn. Kan strida om segern från ledning. 9 Turbo Later fick en liten pust efter senaste starten. Har visat bra form innan det, och är snudd på garanterad en bra resa härifrån. Har en vass speed och är med i striden. 3 Jodyvin har inte heller nån rolig rad, men trivs med förutsättningarna ikväll. Siktar på en ryggresa och över Axevallas långa upplopp biter hennes sylvassa speed bra. Kan skrälla med klaff. Favoriten 4 Schwerin Boko är i bra form, men vill inte vinna. Jag tror han får svårt att göra det ikväll också, och tar därför inte med honom.

Rank: 5, 2, 9, 3, 4, 6, 1, 7, 8


V65-2:

Ett hyggligt lopp där tipsettan går till 4 Bulldozer. Han hade fått en liten paus inför senast, och galopperade då bort sig. Han står för klassen i detta gänget men är inte helt att lita på. Ska vara klar favorit, och felfri vinner han det här lätt. Men jag streckar trots det två till som kan utmana om han gör bort sig. 3 Nova J var positiv senast och närmar sig formen. Får ett bra lopp här och kan vinna om favoriten gör bort sig. 1 Vinga var bra senast. Kan slåss om segern om favoriten har försvunnit.

Rank: 4, 3, 1, 6, 8, 7, 5, 2


V65-3:

Ett ihåligt stolopp där jag tror fyra streck räcker långt. Tipsettan går till 2 Another Saint som var fin i comebacken senast. Bör gå framåt rejält med det loppet i sig, och kan mycket väl vara vinnaren. 6 Ginkas Fria Flamma är på väg uppåt i form, och gillar kvällens förutsättningar. Är ruskigt startsnabb och från ledningen biter hon ifrån sig länge. Favoriten 1 Ixy var positiv senast, och har ett bra läge här. Har dock aldrig vunnit, och är bara en av fyra för mig. 12 Milford Sound är inte så tokig, och var bra senast. Två lopp i kroppen efter lång frånvaro, och bör gå ytterligare framåt i form. Läget är inte roligt, men hon har fart för seger.

Rank: 2, 6, 1, 12, 7, 8, 11, 10, 5, 9, 4, 3


V65-4:

Ett bra lopp över lång distans. Tipsettan går till 3 Manstone's Image som är i bra form. Gjorde en klart godkänd insats senast, och trivs över distansen. Läget är perfekt då han lär hitta en bra position direkt, och han är en av dem som gör upp om segern här. 11 Jocke bara vinner och vinner, och det handlar helt klart om en bra häst. Provar lång distans för första gången, och det tror jag han klarar. Ska räknas tidigt, trots hårdare motstånd. 12 Elita DC avslutade bra senast och visade gryende form. Klarar distansen och har en vass spurt som kan resultera ikväll. Inte helt borta. Favoriten 9 George Sånna spurtade vasst senast, och visade även han gryende form. Har två lopp i kroppen och är med i striden även här. 2 Strong Fear är inte så tokig i grunden. Formen är helt ok, läget är bra och hon gillar distansen. Skräll från spets?

Rank: 3, 11, 12, 9, 2, 8, 5, 7, 4, 1, 10, 6


V65-5:

Ett bra sprinterlopp, där jag väljer att spika favoriten 2 Fridhems På Linjen. Han vann busenkelt senast, visserligen mot lättare motstånd, men intrycket var bra. Formen är som den ska, läget är kanon, och allt talar för att det är spets och slut som gäller här. Jag tror på det scenariot, och spikar alltså. Vid gardering ska man absolut ha med 7 Pricken, som är i dunderform. Hoppade bort segern senast, och det mot ganska bra motstånd. Läget är inte roligt, men hittar han en vettig position så är han med och slåss om andrapriset bakom min spik.

Rank: 2, 7, 10, 9, 8, 3, 5, 11, 12, 4, 5, 6


V65-6:

Ett riktigt bra lopp där jag hittar kvällens andra spik, i form av favoriten 5 Art On Line. Han gjorde en bra insats senast på en för honom sämre distans. Rätt distans nu, och då han fick ett bra spår tror jag det blir spets och slut även här. Jag tror han blir väldigt svårslagen. Vid gardering är 12 Nectarine given. Hoppade bort en framskjuten placering senast, och tränar bra efter det. Ska dock köras på väntan här, men kan spurta till sig andrapriset bakom min spik.

Rank: 5, 12, 2, 3, 10, 7, 11, 4, 1, 8, 9, 6


V65-systemet ser därmed ut så här:


1) 5,2,9,3 (4-6)

2) 4,3,1 (6-8)

3) 2,6,1,12 (7-8)

4) 3,11,12,9,2 (8-5)

5) 2 Fridhems På Linjen (7-10)

6) 5 Art On Line (12-2)


240 rader/kronor


Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Sam

24 januari 2012 18:50

Spikar alla favoriter med undantag för George Sånna. Mest rädd är jag i avd 5, då jag tror Pricken kan ta ledningen och leda runt om.

 
Ingen bild

Sam

24 januari 2012 21:07

Trodde på favoritparad men OJ så fel jag hade.

Niclas Carlson

24 januari 2012 23:19

Jag med...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards