Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Dagens Dubbel 1/11 Axevalla

Av Niclas Carlson - 31 oktober 2011 23:31

Måndagens spik Pronto Beizard fick en bedrövlig inledning och var hängandes i tredjespår första 800. Kom ner i dödens då och tryckte sig sen till ledning. Stannade fullständigt med 500 meter kvar och var urusel. Skrällen Handsome Face fick en fin resa i rygg på ledaren. Fick backa sig ut med 140 meter kvar och avslutade bra till andraplatsen. Passas nästa gång!


Som ni kanske märker är rubriken ny! Jag har beslutat mig för att utöka mina tips en aning och tanken är att jag ska leverera ett Dagens Dubbel-förslag varje dag. Spiken och skrällen kommer också att fortsätta, så det blir helt enkelt lite mer tips för er...


Tisdagens V65-omgång avgörs på Axevalla. Silverstoet för tvååriga ston är väl det mest prestigefyllda loppet, men omgången innehåller också en del hästar som kommer tillbaka efter en tids vila, framför allt i DD-2. Jag tror det kan bli hyggliga pengar, både på DD och V65. Nu kör vi!


DD-1:

Ett svårlöst lopp över lång distans. Tipsettan hamnar på 10 Felix Vingboons som nu har tre lopp i kroppen efter en tids frånvaro. Han kördes väldigt passivt senast och man var inte intresserade av att vinna loppet. Han är stark och tål tuffa upplägg och det är inte alls omöjligt att han vinner detta. Men jag garderar med några till, bl.a med 3 Black Francis Boy som trivs förträffligt över distansen. Kan få ett fint lopp här och har en vass avslutning. Axevallas upplopp är långt och det är till Black Francis Boys fördel. 4 Big River Supreme var lite blek senast och kan betydligt bättre. Har ett bra läge här, och kommer han till ledningen kan det hålla hela vägen. 9 Capello Bob har varit borta länge och behöver säkert lopp i kroppen. Han har dock så hög kapacitet att jag inte vågar ta bort honom. 11 Galax Trot har vilat ett tag, och får fömodligen ett snällt lopp. Gillar distansen och har en vass avslutning. Kan hinna fram!

Rank: 10, 3, 4, 9, 11, 6, 5, 1, 2, 12, 7, 8


DD-2:

Här hittar jag hela omgångens jättedrag! 3 Space Yankee gjorde comeback senast och fick ett nyttigt lopp i kroppen. Kapacitetsmässigt är han stenklar i detta fältet, och han kan dessutom öppna bra från start. Jag tror att det senaste loppet satt fram hästen ordentligt i form, och att han blåser till ledningen här. Sen är det bara för Micke J att hålla i sig, och lotsa in honom som klar etta över linjen. Kör hårt Micke!

Rank: 3, 2, 7, 12, 8, 11, 6, 9, 1, 5, 4, 10


DD-förslaget ser då ut så här:


1) 10,3,4,9,11

2) 3 Space Yankee

5 rader x valfri insats


Dagens bästa spik:


V65-1: 4 Simb Ruby - Örjan Kihlström - följde med hyggligt bakom GH Nemo senast. Är ute över rätt distans och har näst intill en straffspark.


Dagens skrällvarning:


V65-6, DD-2: 3 Space Yankee - Mikael J Andersson - se ovan


Lycka till!

 
 
generationX.se

generationX.se

1 november 2011 18:52

Lycka till med dubbeln på Axevalla idag. Lämnade själv in ett spontansystem till V65:an sent omsider. :)

Hur gick det för dig i VM, första omgången?

http://generationx.se

Niclas Carlson

1 november 2011 20:00

Tjenare!
Tack, och tack detsamma!
Jag hoppade över VM pga olika anledningar, men jag hade fyra rätt i lördags så mer än det hade det inte blivit...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards