Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Dagens spik och Dagens skrällbud V65 Axevalla 25/10

Av Niclas Carlson - 24 oktober 2011 22:03

Måndagens spik Tarport Venus hamnade sist i fältet från start. Gick iväg i tredjespår med 800 kvar, men var aldrig i närheten av en tätplacering och var riktigt usel. Skrällen PG Ville hamnade i fjärde ytter från start. Följde med i tredjespår 700 kvar och gick till egen attck i fjärdespår med 600 kvar. Kom fram utvändigt ledaren med 450 kvar och såg ut att kunna vinna rätt så enkelt. Men PG Ville visade prov på sin ovilja att vinna, och höll sig en halv längd bakom ledaren som vann till slut. PG Ville = oärlig! Till sist, jag trodde det skulle bli favoritbetonat ikväll. Resultatet? En ensam vinnare som plockade hem 1,8 miljoner...


Tisdagens V65-omgång avgörs på Axevalla. Denna omgången ser svår ut på förhand, och jag tror det blir riktigt bra pengar till slut. Nu när jag har sagt det så kan ni säkert spika alla favoriter, för det blir väl en favoritparad då:)


Dagens spik är:


V65-5: 4 Orali - Jeppe Juel


Orali gjorde ett bra lopp efter galopp senast. Han har visat att han trivs förträffligt på Axevalla, formen är på väg uppåt, och trots att han står hårt inne i loppet tror jag att hanhar toppchans bara han sköter sig.


Dagens skrällbud är:


V65-6: 1 Under The Rainbow - Stefan Söderkvist


Under The Rainbow är i kanonform och har gjort två bra lopp på slutet. Hon kan öppna riktigt bra och jag håller alla tummar för att Stefan kör i spets denna gången. Då kan det faktiskt bli seger så bra är hon! Våga och vinn, Stefan!


Till sist vill jag bara säga att tävlingarna på Axevalla håller mycket hög klass. Jättekul att se en bana som får ihop riktigt bra lopp när det är V65!


Lycka till!!

 
 
generationX.se

generationX.se

25 oktober 2011 00:10

På tisdag kommer undertecknad åka direkt från jobbet hem till Tidaholm för att hämta upp några polare. Därefter pyser vi mot Axevalla där några barndomskamrater möter upp för att lira V65 och ljuga ikapp om gamla tider. :) Var länge sedan man var på en bana, så det ska bli grymt kul.

Lycka till med V65:an på Axevalla.

http://generationx.se

Niclas Carlson

25 oktober 2011 01:15

Fan vad härligt! Hoppas ni får en kanonkväll med full pott på V65:)
Lycka till!

 
generationx.se

generationx.se

25 oktober 2011 09:33

Tackar! Förutom att det ska bli grymt kul att besöka Axevalla igen, ser det faktiskt ut som riktigt bra lopp denna gång, bra sport helt enkelt. Hoppas orka med att uppdatera bloggen när vi kommer hem, samt även ta med länkningen då. :)

http://generationx.se

Niclas Carlson

25 oktober 2011 19:33

Det är lugnt:)
Lycka till ikväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards