Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Resultat V75 Hagmyren 30/7

Av Niclas Carlson - 30 juli 2011 17:20

Rätt rad:


7 Mellby Sambuca (1,69) (69%)

14 Dreamalittledream (3,03) (44%)

7 Alvena Pele (2,92) (44%)

2 Mack Pointer (4,37) (25%)

11 Farmfurir (6,56) (19%)

5 SJ's Otto (3,40) (36%)

10 Nantucket (3,58) (42%)


7 rätt: 3 695:-

6 rätt:      45:-

5 rätt:        0:-


Det blev en ny publikfest idag, när närmare 8000 personer tog sig till Hagmyren. Det blev också en relativt favoritbetonad rad, vilket gör att det blir jackpot nästa lördag också. För min del blev det fem rätt, pga att jag försökte "hata" bort Dreamalittledream vilket ju var helt fel då hon bara var bäst, och även Nantucket, som även han var riktigt fin.


Kort om dagens spikar:


Mellby Sambuca (V75-1) susade direkt till ledning. Fick sen bestämma som han ville och gick undan över upploppet till en mycket enkel seger. Riktigt fin!


SJ's Otto (V75-6) dundrade till ledning efter 100 meter i en mycket snabb öppning. Fick sen dämpa tempot en aning, och såg ut att gå mot en klar seger med 200 kvar. Stumnade dock till rejält över upploppet men lyckades hålla undan med knapp marginal före en mycket bra och tappar Le Cannibale.


Orlando Croft (V75-7) kunde inte alls vara med och köra om ledningen, utan hamnade i fjärde ytter. Gick till attack efter 450 meter, men blev utsvarad och fick gå andra kurvan i tredje spår. Kom ner i dödens med 550 kvar och satte lite press på ledaren. Såg fortsatt stark ut när de svängde in på upploppet, men tröttnade förklarligt nog sista 100 och fick nöja sig med tredjepriset. Gjorde dock en riktigt bra prestation ändå.

V75
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Skapa flashcards