Direktlänk till inlägg 19 april 2011

V64 Solvalla 20/4

Av Niclas Carlson - 19 april 2011 23:15

Onsdagens V64 på Solvalla är kryddad med superjackpot, med ca 20 miljoner till en ensam vinnare. Riktigt så svårt tror jag inte att det blir, då det ser rätt så favoritbetonat ut. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att analysera loppen på brukligt sätt, därför blir det enbart ett systemförslag ikväll:


1) Alla 7 startande

2) 5,6,7,9,10,12 (11-8)

3) 1,2,3,7,15 (12-11)

4) 3 Mugger MM (7-6)

5) 2 Lollo Zet (5-3)

6) 1 Aggas Dyring (6-3)


210 rader


Kort om spikarna:


New Shadows (V64-4) blev struken, så ny spik är nu Mugger MM. Han var fin senast och har ett perfekt läge för att leda runt om här. Svårslagen.


Lollo Zet (V64-5) var riktigt fin senast och vann enkelt. Hon är en av de startsnabbaste hästarna i landet, och tar såklart hand om ledningen här. Sen blir hon ruskigt svårslagen.


Aggas Dyring (V64-6) var även han riktigt bra senast och vann lätt från ledningen. Kanonläge här och jag tror det blir ledning runt om igen.

V64
 
 
Ingen bild

Sam

20 april 2011 11:48

Efter strykningen på din spik lär 3an vara stenklar

Niclas Carlson

20 april 2011 14:12

Förmodligen är det så...

 
Ingen bild

Izze

20 april 2011 13:43

Jag får dåliga vibbar av kvällens omgång. Känns helt rätt att du målar på i första. Har svårt att ta ställning. Men spikar man Iceland har han en dålig dag, det kan man vara säker på.

Niclas Carlson

20 april 2011 14:14

Egentligen borde han vinna ett sånt här lopp hur lätt som helst, men han har ju inte visat nån som helst form i år, och Örjan känns inte som en optimal kusk på honom heller. Dessutom velar Tarzan med huvudlaget hela tiden, därför är han omöjlig att räkna på. Och då de andra känns rätt så jämna så är det lika bra att måla.
Lycka till ikväll!

 
Ingen bild

Tobbe

20 april 2011 19:29

bra tänkt i avdelning 1. Iceland var ju värdelös. Hoppas du får in resten nu när det börjar så bra.

Niclas Carlson

20 april 2011 22:32

Alltid kul när tankarna är rätt. Tråkigt dock att Iceland inte fungerar, men jag tycker "Tarzan" får ta på sig det, då det är lite för mycket velande med hästen hela tiden.

 
Ingen bild

Izze

20 april 2011 19:41

Ja nu fick man ju rätt för en gångs skull. Bra tänkt Niclas. Själv tycker jag lite synd om Bobtail som blivit något av en riktig slitvarg, gör ofta bra lopp men räcker aldrig ända fram.

Niclas Carlson

20 april 2011 22:33

Tack, det vanliga är ju att favoriten vinner med 50 meter annars. Håller med dig om Bobtail. Hon är på väg uppåt i form och vinner nog nästa gång.

 
Ingen bild

Sam

20 april 2011 19:52

Staro A. till 4 gånger pengarna spelar man alla dagar i veckan.

Håller med dig Niclas om Stefan. Tycker det är dags att man börjar stänga av tränare och kuskar för uttalanden. Har som sagt redan skrivit om att vi satsar oerhört mycket pengar och att vi MÅSTE få klara besked om hästar. Visst, körorder kan vi inte ta del av. Men formen är ändå något som kan avslöjas.
Jag vill inte höra: "Jag tror på jättefin chans då det ser ut som oerhört lätta motståndare. Men jag tror det blir tufft".

Sen tycker jag det var tjänstefel av Stefan att köra med det huvudlaget. Har man testat det, och hästen galopperat i exakt samma förutsättningar för en vecka sedan, och man vill visa upp sin häst inför kommande Elitloppshelg, så gör man lite justeringar.

Niclas Carlson

20 april 2011 22:35

Tyvärr lär vi aldrig få några klara besked innan start av "lianmannen". Staro Allentown var riktigt fin och det är bara att hoppas att han håller ihop denna gång.

 
Ingen bild

Sam

20 april 2011 20:15

Oddset sjönk lite tyvärr. Men blev lite klirr i kassan ändå. Behövdes då jag hade spikat Iceland.
Är dock kvar för 5 rätt.
1) 4
2) 12
3) 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14, 15
4) 3, 6
5) 1, 2
6) 1, 3, 7, 10

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards