Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

V65 Jägersro 29/3

Av Niclas Carlson - 29 mars 2011 01:15

Tisdagens V65-omgång avgörs på Jägersro, och det är en inte allt för lättlöst omgång vi bjuds på. Flera av loppen är rätt jämna, och jag tror det kan bli ganska bra betalt ikväll.


I V65-1 går tipsettan till 9 Mancebo. Han är i bra form, och gillar förutsättningarna. Går ett tungt slutvarv och kan bli svår att stå emot över upploppet. 6 Spikehammer är en stark bjässe som dock gärna galopperar. Han är inte ett dugg att lita på, men går han felfritt så vinner han detta. 4 Opal Egely är i bra form och avslutade vasst senast. Kan få ett bra lopp här och är en av dem som ska räknas. 11 Vagabond Hornline stannade i solklar ledning senast och uppträder väldigt knepigt ibland. Formen är bra och han ska normalt sett vara med i striden. 10 St Andrew LB blixtrar till ibland och med en smygresa kan han spurta vasst. Skrällvarning!

Rank: 9, 6, 4, 11, 10, 5, 12, 7, 1, 8, 3, 2


I V65-2 hamnar tipsettan på 12 Osvaldo Simoni. Han är urstark och var bra senast från dödens. Har tyvärr lätt för att galoppera, men håller han sig på benen så kan han krossa allt. 5 French Friend gör årsdebut. Har inte startat på flera månader och är svårbedömd, men han har skyhög kapacitet när han fungerar. Ska räknas tidigt. 2 FN Piraten fick tuff press i ledningen senast och orkade inte riktigt hela vägen. Han är snabb ut och från ledningen kan han hålla undan denna gång. 6 Zinedine Bob har ruskiga fartresurser, men galopperar gärna. Håller han sig felfri och lugn så är han med i segerstriden.

Rank: 12, 5, 2, 6, 8, 4, 3, 10, 1, 7, 9, 11


I V65-3 ger jag tipsettan till 6 Bergshults Leffe som kördes lite väl passivt senast. Satt fast länge och spurtade riktigt bra när han väl fick lucka med 200 kvar. Ser fortsatt fin ut och är ett hett vinstbud. 1 Nim New är i bra form och var grymt bra i Danmark näst senast. Gick i dödens senast och höll helt ok. Har ett bra läge och kan leda hela vägen. 8 Zagros Boko har enorm kapacitet men har inte fått det att fungera på sistone. Går han felfritt ikväll så är han med och slåss om segern.

Rank: 6, 1, 8, 10, 3, 5, 12, 2, 7, 9, 11


I V65-4 får 14 Yolly Tolli T agera tipsetta. Han har nu två lopp i kroppen och bör bli bättre för varje start. Kan gå ett vasst slutvarav och är en av dem som ska räknas tidigt. 12 Staro Yodel har fått en kort vilopaus. Gjorde en del bra lopp under februari och har kapacitet för seger. 5 Enzo Nova får ofta tunga lopp men gör bra ifrån sig. Kan få ett bra lopp här och är inte helt borta. 15 Quito Gold är i bra form och möter lite lättare motstånd än vanligt. Har en vass speed att tillgå och är med där framme igen.

Rank: 14, 12, 5, 15, 1, 11, 6, 7, 8, 4, 3, 13, 10, 9, 2


I V65-5 kommer kvällens första spik. 2 Liberty Lane flög till ledningen senast men fick inte vara ifred där framme. Hade gjort sitt med 400 kvar och var lite blek. Nu är han ute över rätt distans och han blåser till ledning utan problem här. Jag tror han kan få bestämma en bit sen och då ska det vara en toppchans. Jag chansspikar. Bakom Liberty Lane är 5 Faciam värst emot. Han är i bra form och gillar förutsättningarna även han. Tar sig dock inte till ledning här men kan fixa andraplatsen. 4 Hot Star brukar göra skäl för sitt namn då han ibland kan bli väldigt het. Rätt distans nu och ett platsbud.

Rank: 2, 5, 4, 3, 9, 6, 7, 1, 11, 10, 8, 12


I V65-6 hittar jag kvällens andra spik i form av 7 Hoity Toity Face. Hon hakade på bra bakom Tinita Love senast även om hon tröttnade på slutet. Behövde det loppet, och lär vara kraftigt förbättrad nu. Rätt distans denna gång och jag tror hon vinner detta ganska så enkelt. Bakom henne är 9 Sir Remington den som känns hetast. Han blev ett stallskrik senast i Norge men hoppade bort sig direkt i starten. Formen är annars helt ok, men jag tror inte att han slår min spik. 6 Beastar fick ett fint lopp senast i tredje inner och hade nog lite sparat i mål. Såg fin ut och är en tänkbar platskandidat här.

Rank: 7, 9, 6, 2, 5, 8, 1, 10, 4, 11, 3


Kvällens system ser ut så här:


1) 9,6,4,11,10 (5-12)

2) 12,5,2,6 (8-4)

3) 6,1,8 (10-3)

4) 14,12,5,15 (1-11)

5) 2 Liberty Lane (5-4)

6) 7 Hoity Toity Face (9-6)


240 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Sam

29 mars 2011 16:01

Glöm inte 12an i första som är mitt första streck i loppet

Niclas Carlson

29 mars 2011 17:46

Han är bra i grunden, men har inte visat nåt på länge. Jag tror han får svårt här också, fel distans..

 
Ingen bild

Hasse

29 mars 2011 18:00

Bara ett litet tips. Cuba Libre i avd 6; gick ut vid samma tidpunkt ung. förra året i ett snabblopp. Lång vila innan och vinst direkt på sommarbana. Idag ung. likadant, vila, snabblopp och förmodligen bra bana. Bör inte glömmas bort. Verkar bortglömd. Jag spikar på DD. Mot alla.

Niclas Carlson

29 mars 2011 23:29

Tjenare Hasse!
Bra info där, och Cuba Libre är ingen dålig häst. Blir farlig i nästa start!

 
Ingen bild

Sam

29 mars 2011 19:18

1) 4, 5, 6, 9, 11, 12
2) 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11
3) 1
4) 14
5) 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11
6) 2, 6, 7, 9, 10,

 
Ingen bild

Sam

29 mars 2011 19:48

Såg precis att Ögats "säkra" är min spik i avd 3. Alltså lär jag förlora. Ögats "avslag" vann för övrigt. Det ser alltså inte ut att gå min väg

 
Ingen bild

Sam

29 mars 2011 20:24

DD-1: 5
DD-2: 9

1000KR

 
Ingen bild

Sam

29 mars 2011 20:56

Gick inte som jag tänkt mig idag. Som tur är kommer lönen nu och Åby-pengarna är inte slut än. Biter ihop och tar igen det med en vinst på v64 imorgon

Niclas Carlson

29 mars 2011 23:29

Det är sånt som händer. Lycka till imorgon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards