Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

V65 Charlottenlund 31/10

Av Niclas Carlson - 31 oktober 2010 01:00

Söndagens V65-omgång avgörs på Charlottenlund i Köpenhamn. Det är en rätt fin omgång med massvis med fina hästar. Det är dock svårt att få tag i bra info om de danska hästarna, så jag kan direkt erkänna att jag inte har koll på alla. Men jag gör ett försök ändå...


I V65-1 gör 4 Swept To Victory en hyperintressant debut för Flemming Jensen. Hon har inte visat nånting på rätt länge nu, utan har bara hängt med i loppen helt utan gnista. Hon har varit hos Flemming ett tag nu, och fått gå ridjobb i sanden. Flemming låter väldigt nöjd, och säger att detta är hans bästa chans för dagen. Jag är dock inte helt säker på att Swept To Victory har fått tillbaka gnistan, utan väljer att dubbla med 6 Nobodybeatsthebeat som är i bra form. Hamnade illa till i tredjespår senast och tröttnade. Är bättre över kort distans, och hon är det enda motbudet till favoriten.

Rank: 4, 6, 5, 7, 3, 2


I V65-2 blir 11 Odysee Eastwind jättefavorit, och hon får också tipsettan. Hon har sprungit i kringlor kring sina motståndare i år, och bör ha en bra chans att ta hem det här också. Men hon har bakspår, och det får inte krångla för mycket. Kapacitet och form finns i överflöd. 1 Onycha Of Music är på väg uppåt i form, och Steen Juul lät rätt så optimistisk i en intervju. Har ett bra läge och är inte helt borta. 10 Only The Lonely har inte fått till det riktigt i år, men har bra kapcitet och kan blanda sig i striden här. 7 One Winner kunde inte ta sig förbi Odysee Eastwind senast men gjorde ändå ett bra lopp. Hamnar hon inte för illa till kan hon kanske få revansch nu. 5 OU Glide avslutade bra senast på Åby och visade form. Kan överraska!

Rank: 11, 1, 10, 7, 5, 9, 4, 3, 8, 2, 6, 12


I V65-3 ger jag tipsettan till 8 Kick Hanover. Han fick det visserligen serverat senast med ett lopp i andra ytter, men avgjorde i bra stil. Jag såg honom i somras på Halmstad, och även då avslutade han vasst. Steen Juul är mycket optimistisk inför denna starten, och det är jag med. Jag spikar! Vill man gardera så är 2 Open en riktigt bra häst. Han var bra som tvåa i danska Derbyt, men har inte startat på ett tag nu. Tar garanterat en plats bland de tre. 5 Opal Caesar var kanonbra när han skrällde på V75 för ett tag sen. Har därefter inte varit lika bra, men skulle han komma till ledning kan han blanda sig i striden.

Rank: 8, 2, 5, 7, 4, 1, 3, 6


I V65-4 går tipsettan till 1 Min Chameur, som hade lekstuga senast då han vann mycket enkelt. Tar hand om ledningen här, och går han neråt 16-16,5 kommer de andra inte ikapp. Jag chansspikar! Vid gardering så har 9 Beauzac tänt till ordentligt sen han kom till Danmark. Går bra över distansen, och är i bra form. Slutar långt framme. 7 Manchester är i hyfsad form, och kan vara en platsaspirant.

Rank: 1, 9, 7, 11, 6, 2, 13, 12, 14, 3, 10, 4, 5, 8


I V65-5 ger jag tipsettan till 1 Politiken som varit kanonfin på slutet. Näst senast spurtade han sylvasst till målfotoförlust mot Moonbeam Hanover. Senast var det ledning från start till mål och han såg helt okörd ut då han vann mycket enkelt. Är startsnabb och han kan leda runt om här också. 6 Caliber TT lär dock utmana rejält, både från start och över upploppet. Han har sett toppfin ut även han då han dundrat runt till säkra segrar på slutet. Bör ha bra chans oavsett löpningsförlopp. 10 Amour De La Rue är en holländare som vinner ofta. Jag har ingen koll på honom men vet att när Arnold Mollema kommer till Norden brukar han ha bra hästar med sig. Intressant! 5 Pikachu CN gjorde bort sig med galopp i det danska Kriteriet för ett tag sen. Har viss kapacitet, och är inte helt borta här.

Rank: 1, 6, 10, 5, 7, 3, 4, 8, 9, 2


I V65-6 kommer Nordens bästa sto till start. 3 Mathilde Tröjborg har lekt med sina konkurrenter under året. Vann på ett övertygande sätt i Frankrike senast och såg fortsatt bra ut. Möter nu tuffare motstånd, men ska dock ändå ha bra chans. Det kom uppgifter på att hon var sjuk tidigare i veckan, men hon var fin i ett jobb i onsdags så det ska inte vara nån fara. Det gör dock att jag ändå garderar... 1 Colombian Necktie laddades stenhårt för spets senast men klarade inte av farten och galopperade. Avslutade sylvasst gången innan och han är i form. Felfri är han med och slåss om segern. 5 Tom Raider avslutade fint senast och visade att formen finns där. Ska kunna utmana med lite tur på vägen. 6 Classic Grand Cru var kanonfin vid segern senast. Har dock inte startat på en månad, men ska trots det räknas med viss chans.

Rank: 3, 1, 5, 6, 4, 10, 2, 7


Systemet ser ut så här:


1) 4,6 (5-7)

2) 11,1,10,7,5 (9-4)

3) 8 Kick Hanover (2-5)

4) 1 Min Chameur (9-7)

5) 1,6,10,5 (7-3)

6) 3,1,5,6 (4-10)


160 rader

Lycka till!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards