Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Kort sammanfattning V75 Solvalla 2/10

Av Niclas Carlson - 2 oktober 2010 16:58

V75 är ett roligt och knepigt spel. Det som såg otroligt svårt ut innan, blev till slut ganska så lätt. Men det hjälpte ju inte mig....En sexa blev det, och 34:- tillbaka....


I V75-1 fick vi se en makalös uppvisning av Mathilde Tröjborg, som efter en lugn start gick fram i dödens efter 400 meter. Ninotchka tog emot med varma servetter, och tempot var mördande. Man öppnade varvet på 10,5, men trots det så gick Mathilde Tröjborg bara undan över upploppet och såg faktiskt näst intill okörd ut! Bra avslutning av Nursery Rhyme som vi lirar nästa gång!


I V75-2 kunde inte Ultradidact F försvara innerspåret, utan blev sittandes i rygg på ledande Nelle Pelle. Nelle Pelle fick bestämma i ledningen, och hade gott om krafter kvar över upploppet och vann ganska så enkelt. Photo Diablo avslutade ruskigt fort och visade fortsatt form, medan Ultradidact F satt fast med allt kvar.


I V75-3 tog Global Investment ledningen. Låg på en del under loppet, men såg ändå ut som en vinnare 500 kvar. Då kom Intoxicated fram i tredjespår och gick bra genom kurvan. Med i dennes rygg tassade Rakas, och det blev avgörande för loppet. Rakas dundrade förbi och vann ganska så klart, medan Global Investment höll till tredjepriset. Intoxicated svag fyra.


I V75-4 flög Dead Wood till ledningen. Tempot var dock lite för snabbt för honom, och när Discovery Håleryd kom fram utvändigt med 500 kvar var Dead Wood trött. Höll dock fram till upploppet då han galopperade. Discovery Håleryd tog över, men i dennes rygg fanns Flip A Coin som avslutade fint och tog sig förbi till en säker seger.


I V75-5 blev Tamina Silas nerstruken till innerspår, vilket avgjorde mycket i loppet. Tamina Silas tog enkelt hand om ledningen, och fick sen bestämma efter behag. Winner's Rose kom fram i dödens efter ett knappt varv, och höll bra till tredjepriset. Tamina Silas var dock alldeles för bra idag, och vann i lite knackig stil ganska så enkelt till slut.


I V75-6 var Yukon Boko snabbast från start. Såg fin ut hela vägen och var en solklar vinnare 500 kvar. Men då började Year One, som satt i dödens visa trötthetstecken, och när man svängde in på upploppet fick Caddie Eagle luckan från rygg på ledaren. Caddie Eagle gick förbi och tog en fin seger.


I V75-7 kunde Minos Vang hålla upp ledningen och därmed var en stor bit av loppet vunnet. Han drog sen i bra tempo, och trots att han såg plågad och slagen ut 300 kvar, så hade han krafter till att sticka undan över upploppet och vann på bra sätt.


Som sagt, sex rätt blev det, och med facit i hand så kunde jag ju spikat lite annorlunda och fått med Rakas. Men det är som sagt i efterhand det....


Nya tag imorgon, då det är Kriteriet och Oaks på Solvalla!

V75
 
 
Ingen bild

Frida

2 oktober 2010 18:37

Hej Niklas!
Fina tipsettor du hade.Tack för tipsen. Gjorde en enkelrad med dina tipsettor plus spik på 9 i avd 4.
5 rätt blev det. Du är bäst
Hälsar Frida

Niclas Carlson

2 oktober 2010 21:03

Hej Frida!
Synd att det inte blev nån utdelning...Bäst vet jag inte men jag gör mitt bästa i alla fall:) Men det är kul att du tycker det:)

 
Ingen bild

Gregor

3 oktober 2010 02:38

Nicke, du slog proffessorn med 6-5, bra gjort... alla skall ju slås, så grattis till det.

Gregor

Niclas Carlson

3 oktober 2010 09:55

Haha, jag såg det, men jag hade ju några fler rader än han. Men det viktigaste är, slog jag dig?

 
Ingen bild

Gregor

4 oktober 2010 06:07

Niclas,, du slår nästan ALLTID mig.... så därför är det stor glädje för mig att ha en påläst "polare" som jag kan smygtitta på när det ser svårlöst ut för mig.

Tack för det Niclas

MVh - Gregor

Niclas Carlson

4 oktober 2010 08:09

Du är ju för go du:)
Ha det så gött:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Skapa flashcards