Direktlänk till inlägg 29 september 2010

V65 Boden 30/9

Av Niclas Carlson - 29 september 2010 23:03

Torsdagens V65-omgång avgörs på Peab-travet i Boden. Trots att jag tidigare skrivit att jag inte tänker lämna några tips när det avgörs långt upp i norr, så är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig, och göra en liten insats ändå....Sen hur bra det blir, det är en annan sak. Själva omgången ser väldigt favoritbetonad ut, och jag tror att det blir rätt så låg utdelning.


Det blir några korta tankar idag bara.

V65-1: 3 Aleksej galopperade bort sig i kval till Kriteriet senast. Har hög kapacitet och möter lättare motstånd nu. Felfri krossar han allt. Klar spik!

Rank: 3, 8, 10, 7, 2, 4, 1, 12, 9, 5


V65-2: Ett lurigt fyraåringslopp där favoriten 7 Flicka Rigas normalt sett är huvudet högre än sina konkurrenter. Hon har varit ute mot tufft motstånd tidigare, men också visat lite knepiga tendenser. 2 Zagreb är inte så tokig, har bra fart och bra form. 1 Twist Life kan mycket i sina ljusa sunder, tyvärr inträffar de inte så ofta. 9 Appel såg fin ut innan galoppen senast och visat bra form innan. Tänkbar skräll. 8 Command Coger gjorde en bra Norrlandsdebut senast. Läget kan ställa till det. 11 Cyklon Sund kommer från seger och har viss kapacitet.

Rank: 7, 2, 1, 9, 8, 11, 5, 10, 6, 3, 4, 12


V65-3: 3 Västerbo Offspring var fantastiskt bra senast och har haft toppform en längre tid. Här finns det ingen som kan utmana och det här är kvällens bästa spik!

Rank: 3, 10, 12, 2, 4, 7, 5, 6, 8, 1, 11, 6


V65-4: Ytterligare ett öppet lopp som kräver många streck. 7 Mellby Schwim har fin form, men vinner inte så ofta. Kan bli spets här, intressant då. 6 Athene gjorde ett bra lopp senast och ska räknas igen. 1 Clearwater Volo är bättre än raden. Skulle han lyckas behålla ledningen blir han farlig. 2 Emma Nips har bra form, och är med i striden. 9 Julias Secret är en formtoppad finska som kommer vara med på målfotot. 8 Global Jazz är inte så tokig, och har ett fint smygläge här. 12 Chiara Sisu är kraftigt på väg uppåt i form, kan avsluta vasst.

Rank: 7, 6, 1, 2, 9, 8, 12, 15, 13, 11, 4, 3, 10, 14, 5


V65-5: 7 King Cobra är i bra form, och han slog större delen av det här gänget i mars. Bör vara med i segerstriden. 8 Regent Royal gjorde en fin comeback senast och lär ha gått framåt rejält. Räknas tidigt. 6 Born To Dance har toppform och ser fin ut. Laddas för spets och blir farlig. 5 Sanda Spirit är startsnabb och är ute efter ledningen. Når han dit kan han hålla undan.

Rank: 7, 8, 6, 5, 9, 1, 3, 12, 11, 4, 10, 2


V65-6: 8 Heather Nibs hade lite otur senast men avslutade bra. Bra chans att ta revansch här och jag chansspikar.

Rank: 8, 6, 3, 12, 9, 1, 4, 2, 7, 5, 10, 11


Systemet ser ut så här:


1) 3 Aleksej (8-10)

2) 7,2,1,9,8,11 (5-10)

3) 3 Västerbo Offspring (10-12)

4) 7,6,1,2,9,8,12 (15-13)

5) 7,8,6,5 (9-1)

6) 8 Heather Nibs (6-3)


168 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Milla

30 september 2010 21:41

hej det gick ju bra trots du spelade på boden.. synd bara i sista.. imorgon sätter vi det jag ser formen är tillbax,jag har inte kännt igen dig på sistone. bamsekramar ;)

Niclas Carlson

30 september 2010 22:02

Jo, det gick ju hyfsat, och faktiskt med ett litet plus också:)
Jag hoppas formen är där den ska, men det kan lika gärna bli pannkaka av allt imorgon. Men givetvis siktar jag på full pott.
Bamsekramar till dig med!

 
Carina

Carina

9 oktober 2010 19:36

Kul att du ändrat dig och ger tips till Boden också ;)
Är nämligen därifrån och håller på med trav!
Har Donna Sarina 4 år som gått himla bra i sommar :)
Men i sista starten här i Boden där hon var så dålig så var orsaken en infektion i kroppen så nu ska hon inte starta nåt mer i år..
Hoppas på få se mer tips av dig härifrån Boden :)
Trevlig kväll!
Mvh/Carina

http://www.minfamiljochjag.bloggplatsen.se

Niclas Carlson

9 oktober 2010 20:21

Tråkigt med Donna Sarina. Hojta till när hon kommer tillbaka för det är en bra häst.
Kul att ha dig som läsare, och jag ska försöka bli bättre på loppen uppe i norr också:)
Hoppas du har en trevlig kväll du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards