Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

V64 Solvalla 25/8

Av Niclas Carlson - 25 augusti 2010 04:00

Onsdag + Solvalla + V64 = färglöst och dålig utdelning.

Så brukar det se ut, men denna onsdagen ser det faktiskt svårt ut, och jag tror det kan bli bra pengar ikväll.


V64-1 är ett treåringslopp, och här får vi se ett riktigt jättelöfte som kan bli hur bra som helst. 5 One Too Many har imponerat i sina senaste starter. Gick fram i dödens näst senast, och gick undan lätt med gott om krafter kvar. Senast blev han forcerad till ledning, ryckte undan över upploppet och såg kalasfin ut. Vissa favoriter kan man gardera på ett eller annat sätt, men inte den här. Jag tror han vinner lätt igen, och jag spikar. Vid gardering så är 1 Daro Later första motbud. Var riktigt fin från spets senast och är i bra form. 7 Jackpot Brodde var chanslös mot One Too Many senast men gjorde ändå ett bra lopp. Formen är ok.

Rank: 5, 1, 7, 6, 2, 4, 3, 8


I V64-2 ger jag tipsettan till 11 Winnerofitall. Det här är en stark treåring, som tål att göra en hel del själv. Har formen på topp, och ska ha bra chans att kliva runt det här gänget. 1 Fighter Gull var riktigt fin då han vann senast trots dödens hela vägen. Tryckte sönder ledaren och ryckte sen bara undan. Utmanar! 8 Mon Petit Cheval är i fin form, och vann enkelt efter en bra avslutning näst senast. Senast fick han gå i dödens hela vägen, men utmanade vinnaren till slut och var inte stort slagen. Bra chans om lopp i ryggar. 2 VN Rasmus har avslutat bra i sina senaste starter. Får han ett rygglopp kan han avsluta vasst igen.

Rank: 11, 1, 8, 2, 12, 7, 9, 3, 10, 6, 4


I V64-3 får 9 Longisland Icetea tipset. Hon var riktigt vass senast då hon blåste förbi Caliber TT över upploppet och vann på svenskt rekord. Såg laddad ut hela vägen, och med Johnny Takter blir hon mycket intressant. Det finns dock motbud i form, därför blir det gardering. 3 Dashing Tooma flög fram efter sen lucka näst senast. Var sen ute i E3-försök men lyckades inte ta en finalplats. Tillbaka i rätt omgivning och räknas tidigt. 4 Isabella Kemp har sett fin ut vid segrarna. Är startsnabb och kan ta ledningen här. Bra chans därifrån. 10 Ashado Boko avslutade bra senast efter en invändig resa. Behöver ett lopp i ryggar, och kan flytta på sig snabbt den sista biten.

Rank: 9, 3, 4, 10, 2, 11, 5, 8, 1, 6, 7


I V64-4 får 4 Höwings Oh Titan tipset. Har sett mycket fin ut i år och bara bollat med motståndet. Spåret innebär dock galopprisk, därför blir det gardering. Vinner felfri! 2 Tang Launcher är oftast med där framme men vinner inte ihjäl sig. Har bra form och det kan vara dags för en seger nu. 1 Ideal Kemp har fått ett fint läge och är i bra form. Kan överraska från ledningen. 7 Zorroh Boshoeve var bra i Sverigedebuten, men har inte fått till det sen. Kan en hel del, och bör vara med där framme. 11 Generation XL har inte startat på ett år och är mycket svårbedömd. Ser dock ut att ha bra kapacitet och kanske kan räcka till seger direkt?

Rank: 4, 2, 1, 7, 11, 10, 14, 15, 6, 9, 8, 3, 13, 12, 5


I V64-5 ger jag tipsettan till 4 Laurentius Emile som var riktigt bra på Axevalla näst senast. Visade fin kapacitet och han ska ha bra chans att ta hem det här. 3 Quando Streamline är en humörhäst, och var riktigt bra näst senast då han vann från dödens. Senast ville han inte alls, galopperade och såg inte bra ut. Motståndet skrämmer inte och jag tycker han har en bra chans att strida om segern. 5 Outlaw Merci kördes till ledning efter 650 meter senast och drog på i hyfsat tempo. Kunde sen hålla undan för attacker bakifrån och såg fin ut. Ska med på kupongen.

Rank: 4, 3, 5, 8, 2, 11, 9, 1, 10, 7, 12, 6


I V64-6 kommer kvällens andra spik i form av 12 Yewish Boko. Han gick helt ok senast efter att ha fått gå i dödens sista 1200. Såg bra ut i travet och är segermogen nu. Jag tror han blåser förbi det här gänget och visar vilken topphäst han egentligen är. Vill man gardera tar man i första hand med 1 Perfect Pilot som avslutade mycket bra senast. Gillar distansen och kan leda loppet länge. 15 Paris Turf SL gillar också distansen och med rygglopp är han sylvass till slut.

Rank: 12, 1, 15, 5, 2, 14, 10, 9, 13, 3, 4, 6, 8, 11


Systemet ser då ut så här:


1) 5 One Too Many (1-7)

2) 11,1,8,2 (12-7)

3) 9,3,4,10 (2-11)

4) 4,2,1,7,11 (10-14)

5) 4,3,5 (8-2)

6) 12 Yewish Boko (1-15)


240 rader

Lycka till!

V64
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards