Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

V75 Kalmar 27/6

Av Niclas Carlson - 27 juni 2010 02:15

Midsommarhelgens V75-omgång körs som vanligt på Kalmar. Jag tycker att de flesta favoriterna är klart sårbara, och det blir en chansrad idag. Det kan sluta i total katastrof, men det kan också bli så att vi täljer guld idag...


I V75-1 ser det ut att kunna bli rusning från start. Jag ger tipset till 1 Victoria Island, som näst senast spetsade från just bricka 1, och var fullständigt lysande. Senast galopperade hon när attacken skulle sättas in. Laddar Ludde för spets här så tar hon den, och då är det bra vinstchans. 8 Pinepower Rose var riktigt vass förra året. Gjorde årsdebut för vå veckor sen, och var lysande. Spets från innerspåret, höll ett bra tempo, och bara åkte undan över upploppet. Kommer han ner i en vettig position så kan han bli mycket farlig. 5 Coldplay Pellini var riktigt bra senast då han fick gå i dödens hela loppet, och var inte långt efter vinnande Keegan. Undviker han dödens här, så kan han fälla alla sista halvvarvet. 11 Hotnight Crash är i en fantastisk form, och sist var han strålande då han vann efter att ha körts fram till ledning. Härifrån får han lita på sin spurt, men den kan bita riktigt bra med ett passande lopp. Favoriten 4 Ågårds Lars är i mycket bra form, men har tjänat snabba pengar, och det är inte lätt att vinna direkt i Bronsdivisionen. Var riktigt bra senast då han vann från dödens. Men de snabba pengarna gör att jag chansar bort honom. Det kan vara rätt, det kan vara fel, det vet vi efteråt....

Rank: 1, 8, 5, 11, 4, 12, 2, 7, 6, 10, 9, 3


I V75-2 hittar vi dagens första spik. 2 Lord Rocket är i kanonslag för dagen, och är dessutom snabb från start. Här blir det ledning, och sen släpper han ingen förbi sig. Det här är dagens bästa spik enligt mig, streckad på endast 14%! 7 Japanese Face har gått riktigt bra i de senaste loppen, men det har varit i ledning. Kommer inte dit nu och känns därför sårbar. 6 Delvin Gold har bra kapacitet men känns inte som att han är i balans just nu. Två raka startgalopper tyder på det... 5 Joke Face är en stark och fin häst, som dock ser lite steppig ut. Jag tror att det blir galopp från start när han försöker hänga med....

Rank: 2, 7, 6, 5, 12, 9, 8, 4, 1, 3, 10, 11


Gulddivisoonen körs som vanligt som V75-3, och här hittar vi dagens andra spik. 1 Korvet Klintholm var lysande senast, då han enkelt gick undan efter en smörresa. Innan dess var han ute i Sweden Cup, och ledsnade efter att han fått gå i dödens ett tag. Han är startsnabb och tar ledningen här, sen är det ingen som tar honom. 4 Timetosaygoodbye var inte som bäst senast i Sweden Cup. Innan dess var han bra som tvåa bakom Triton Sund. Här får han nöja sig med rygg på ledaren, och blir tvåa på det. 2 Dust All Over var jag inne på sist, och då svek han kapitalt trots en kalasresa. Han kan bättre än så, men jag tror inte att han vinner. 9 Commander Crowe är väl fältets bästa häst, men bakspår över kort distans är inget roligt. Han har dessutom inte startat på över två månader, och det lär saknas både form och tempo i honom...

Rank: 1, 4, 2, 9, 12, 6, 3, 7, 10, 8, 11, 5


V75-4 är ett Klass 2-försök, och här ger jag tipsettan till 4 Örbäckens Molle som var ruskig senast. Gick i dödens hela vägen ,men tågade ändå undan till slut. Det enda orosmolnet är hur han klarar spår fyra.. 5 Havbergs Gidde var fin vid segern senast. Har bra kapacitet och är med i segerstriden här. 2 Argos är en stor bamsing, som är stark som bara den. Han är lite opålitlig fortfarande och kan galoppera när som helst, men felfri så tror jag han har riktigt bra chans att vinna. 3 Ivory Accent höll bra från dödens senast, och formen är fortsatt bra. Kan vara en rysare här...

Rank: 4, 5, 2, 3, 1, 12, 11, 6, 9, 10, 7, 8


V75-5 är ett lärlingslopp, och här chanstippar jag 10 Chouchou Aubiose som är i riktgt bra slag för dagen. Blev målfotoslagen senast, men gjorde ett bra lopp ändå. Här hoppas jag på ett lopp i ryggar, så fäller hon alla med en mäktig spurt sista 400. 15 Reina De Caballos gick godkänt senast, och formen är fortsatt bra. Siktar nog på ett liknande upplägg som Chouchou Aubiose och det kan bli ett härligt upplopp med de två sida vid sida...5 Ågårds Anna har sett fin ut på slutet,och har kapacitet att slåss om segern. 6 Tamina Silas tar förmodligen ledningen här, och blir i så fall hyperfarlig.

Rank: 10, 15, 5, 6, 12, 14, 11, 13, 2, 1, 9, 7, 4, 3, 8


I V75-6 ger jag tipset till 4 Chimall TT, som ju är helt otroligt bra just nu. Kämpade ner stallkamraten Tom Raider från dödens senast och har en skalle av guld. Han har en jättechans att vinna här, men möter två hästar som jag inte vill plocka bort. Det är 9 Local Conch som gick bra i Harper Hanovers Lopp som trea efter en tung löpning. Senast var han ute på fel distans, galopperade, men såg fortsatt fin ut. Här kan han få ett bra lopp, och kasta loss sista 800 i spåren. 6 SJ's Otto var urusel senast, men hade en bra förklaring till det. Han hade nämligen blivit biten av en huggorm, och var starkt nedsatt av det. Nu är han tillbalka i form och utmanar om segern här.

Rank: 4, 9, 6, 1, 5, 3, 2, 10, 12, 8, 7, 11


Det sista V75-loppet är ett härligt stayerlopp med många bra hästar. Såna här lopp ser jag gärna fler av! Tipset ger jag till 14 Imola November som var helt fantastisk att skåda senast. Svepte hela fältet på bortre långsidan och bara försvann till en löjligt överlägsen seger. Är i kanonform, och slåss om segern. Motbud finns dock, framför allt 15 Bowling Inferno som kommit tillbaka till den form han hade som fyraåring. Såg riktigt fin ut senast och han är absolut med i striden här. 12 Totti T Dream gör sällan några dåliga lopp, och med en fin resa här, så tar han ner många med sin ettriga spurt. 4 MT Big Business kördes lite väl passivt senast men gick bra över linjen. Ett offensivare upplägg väntas nu, och han kan hålla undan för tilläggshästarna om det funkar. Farlig att nonchalera!

Rank: 14, 15, 12, 4, 10, 1, 6, 7, 8, 11, 5, 13, 3, 9, 2


 


Systemet ser då ut så här:


1) 1,8,5,11 (4-12)

2) 2 Lord Rocket (7-6)

3) 1 Korvet Klintholm (4-2)

4) 4,5,2,3 (1-12)

5) 10,15,5,6 (12-14)

6) 4,9,6 (1-5)

7) 14,15,12,4 (10-1)


768 rader = 384 kronor


Lycka till!

V75
 
 
Ingen bild

Milla

27 juni 2010 18:18

detta gick inge bra!

 
Ingen bild

Milla

27 juni 2010 19:02

Det gick inge bra idag!

 
Niclas

Niclas

27 juni 2010 20:19

Nej, det gick inte alls...Det vart tokfel redan från start. Tyvärr är det så det kan gå när man ska försöka vara kaxig och fälla favoriter....Men vi tar nya tag...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards